پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی فعالیت سامانه رگبارهای موسمی

به گزارش کرونا از یاسوج، اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار سطح نارنجی در خصوص فعالیت سامانه رگباری موسمی زمان شروع فعالیت این سامانه را بعد از ظهر چهارشنبه ۵ مرداد و پایان آن را روز جمعه ۷ مرداد عنوان کرد. این سامانه بارشی که تمام نقاط استان را در برمی‌گیرد با رگبار و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78507
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی فعالیت سامانه رگبارهای موسمی

به گزارش کرونا از یاسوج، اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار سطح نارنجی در خصوص فعالیت سامانه رگباری موسمی زمان شروع فعالیت این سامانه را بعد از ظهر چهارشنبه ۵ مرداد و پایان آن را روز جمعه ۷ مرداد عنوان کرد.

این سامانه بارشی که تمام نقاط استان را در برمی‌گیرد با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ همراه است.

فعالیت این سامانه سبب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد، کاهش دید و تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق می شود.

هواشناسی توصیه کرده کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌های خدمات‌رسان آماده  مقابله با خسارت احتمالی باشند.

همچنین پاکسازی کانال‌ یا آبراهه‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچرو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، لغو احتمالی پروازها، مراقبت از حوضچه‌های ماهیگیری و پرورش ماهی و مراقبت از محصولات کشاورزی توصیه شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi