پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب: وحدت همانند نماز و روزه یک فریضه است

به گزارش کرونا از سنندج، مولوی اسحاق مدنی در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: خدای متعال تمام امت‌های گذشته را که بر حق بودند یک امت واحده اسلامی می‌داند. وی اضافه کرد: تکلیف کشورهای اسلامی مشخص است که باید یک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78194
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب: وحدت همانند نماز و روزه یک فریضه است

به گزارش کرونا از سنندج، مولوی اسحاق مدنی در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: خدای متعال تمام امت‌های گذشته را که بر حق بودند یک امت واحده اسلامی می‌داند.

وی اضافه کرد: تکلیف کشورهای اسلامی مشخص است که باید یک امت واحده باشند چراکه ماهیت اسلام یکی است و کسانی که به مسائل اساسی اسلام اعتقاد دارند لازم و قطعی است باید به واعتصموا بحبل الله جمیعا معتقد باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: هر بهانه‌ای که برای ایجاد اختلاف و تفرقه این امت ایجاد می‌شود، باطل است.

وی با یاداوری اینکه اتحاد موهبت الهی است و با توجه به اینکه در تاریخ گذشته بین گروه‌های اسلامی اختلافات و سوءتفاهم‌های به وجود آمده است آیا امکان وحدت وجود دارد، اظهار کرد: همه کسانی که به نبوت پیامبر، قبله و قران و مسائل اساسی اسلام اعتقاد دارند یک امت واحد هستند.

اسحاق مدنی تصریح کرد: اتحاد برای این امت یک فریضه قرآنی است و امری نیست که ما در آن اختیار داشته باشیم و یا مستحب باشد موضوع مهم حیاتی است که همه باید به آن عمل کنیم.

وی افزود: همانگونه که یک مسلمان به ادای نماز، روزه و غیره عمل می‌کند فرض است که به چنگ زدن به ریسمان الهی و وحدت عمل کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: هر بهانه‌ای که در مسیر وحدت تراشیده شود، مردود خواهد بود بلکه همه باید وحدت را به عنوان اصل مهمی مورد توجه قرار داده و به حبل الله چنگ بزنیم.

بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اظهار رضایت از عملکرد 2 مدیر
دنبال کنید

وی اظهار کرد: اتحاد موهب الهی است که باید از جانب خدا نصیب ما شود، برای دستیابی به این مهم باید به اوامر الهی عمل کنیم.

مدنی اظهار کرد: با توجه به اینکه اختلافاتی که داریم یک سرمنشا دارد، گفت: این اختلافات ناشی از مسئله‌ای است که در صدر اسلام اتفاق افتاده و دشمنان از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استفاده کردند.

وی اظهار کرد: اختلاف اندیشه در بین صحابه در آن دوران به وجود داشت ولی هرگز این اختلاف را علیه اسلام به کار نبردند آیا در تاریخ سراغ دارید که مسلمانان به یک جنگ بروند و امام علی مختالفت داشته باشد.

مولوی مدنی گفت: با وجود اختلاف همه در راه هدف مهم عرضه اسلام به دنیا تلاش می‌کردندو کوچکترین اختلافی در این زمینه نداشتند و با همدیگر حتی مشورت می‌کردند.

وی افزود: حضرت علی (ع) و دیگر خلفا همواره در مورد مسائل مهم و تصمیم‌گیری‌ها با هم مشورت می‌کردند و بهترین تصمیم را می‌گرفتند.

مدنی با بیان اینکه اتحاد و دوری از تفرقه و تلاش برای بقا و توسعه اسلام مهمترین هدف بزرگان اسلام در طول تاریخ بوده، اضافه کرد: امت اسلامی همانکاری را بکنند که بزرگان این دین انجام دادند.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی این امت به این نتیجه برسد که یک امت واحده است تا شاهد بازگشت اسلام به شان و شوکت واقعی اسلام ناب محمدی باشیم.

مدنی افزود: صحابه با وجود اختلاف هیچگاه از هم فاصله نگرفتند و همواره به هم یاری می رساندند و خلفا در مشکلات و مسائل اسلامی از حضرت علی(ع) مشورت می‌گرفتند.

باز هم آتش سوزی در شهرک صنعتی بندرماهشهر
دنبال کنید

وی افزود: اختلاف اندیشه همواره وجود دارد اما این اختلافات در برابر اهداف اسلامی ما مهم نباید باشد چرا که ایجاد وحدت و انسجام اسلامی کار محالی نیست و امیدواریم یک امت واحده اسلامی تشکیل و ایلام به شوکت و افتخار صدر اسلام برگردد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi