جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز رهاسازی ۱۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران

به گزارش کرونا سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد بوشهر خوزستان هرمزگان و فارس را تأمین می کند و پروژه تامین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت سوق لنده و چرام از این سد در دست اجراست. اکبر خدری در گفتگو با خبرنگار فارس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

آغاز رهاسازی ۱۵ میلیون متر مکعب  آب از سد کوثر گچساران

به گزارش کرونا سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد بوشهر خوزستان هرمزگان و فارس را تأمین می کند و پروژه تامین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت سوق لنده و چرام از این سد در دست اجراست.

اکبر خدری در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند.

ویربیان کرد: اولین رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۳۰ متر مکعب بر ثانیه به مدت ۷ روز از صبح سه شنبه ۲۸ تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه این رهاسازی با حجم ۱۵ میلیون متر مکعب آغاز شده،تصریح کرد: این آب جهت مصارف مردم شهرستان هندیجان از استان خوزستان اجرا شده است.

 خدری عنوان کرد: رهاسازی آب شرب برای مردم هندیجان طبق برنامه پیش بینی شده و نامه کتبی مدیر عامل آب و برق خوزستان به منابع آب ایران و سد کوثر صورت گرفته است.

 وی گفت: تمام کشاورزان، عشایر، دامداران و مسافران که قصد اسکان در مسیر رودخانه را دارند،تقاضا داریم در مدت زمان رهاسازی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه پرهیز کنند.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه نامه های کتبی در خصوص رهاسازی آب سد و هشدار به مردم و مسافرین به فرمانداری و بخشداری و دیگر عوامل ذیربط ارسال شده، خاطرنشان کرد: پرسنل سد کوثر پایش های لازم را دریافت مسیر رودخانه تاپل خروجی آب از شهرستان گچساران انجام داده اند و مشکلی وجود نداشته است.

اهداء۲۰۰۰ بسته کمک معیشتی رزمایش مومنانه توسط هیأت انصارالثقلین دهدشت
دنبال کنید

 خدری بیان کرد: در حال حاضر حجم سد کوثر ۴۷۲ میلیون متر مکعب با دبی ورودی ۶ متر مکعب بر ثانیه است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تراز سد کوثر ۶۱۹/۵۰ است، افزود: در حال حاضر ۸۶ درصد از مخزن سد کوثر پر شده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه این اولین رهاسازی آب از سد کوثر در سالجاری است، اضافه کرد: سال گذشته ۳۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رهاسازی شده است.

 خدری ادامه داد: تخصیص رهاسازی آب سد کوثر هر سال ۵۰ میلیون متر مکعب است.

 وی بیان کرد: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین میشود که این رودخانه از رود های شاه بهرام و دهدشت ایجاد شده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر اظهارکرد: سال قبل برای کشاورزی ۱۹ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۳۴ میلیون متر مکعب از سد کوثر آب اختصاص داده شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi