چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توضیحات معاون غذا و دارو در خصوص طرح دارویار/ پرداختی از جیب مردم کاهش خواهد داشت

به گزارش کرونا از یاسوج، دکتر رحمت‌اله افشار افزود: در طرح دارو یار شرایط برای ۳۶۶ قلم از داروهایی که‌ تحت پوشش بیمه نیستد به گونه‌ای تعیین شده که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه این داروها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن ثابت باشد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77908
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

توضیحات معاون غذا و دارو در خصوص طرح دارویار/ پرداختی از جیب مردم کاهش خواهد داشت

به گزارش کرونا از یاسوج، دکتر رحمت‌اله افشار افزود: در طرح دارو یار شرایط برای ۳۶۶ قلم از داروهایی که‌ تحت پوشش بیمه نیستد به گونه‌ای تعیین شده که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه این داروها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن ثابت باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت لزوم بیمه‌ها این آمادگی را دارند تا اقلام بیش‌تری را به این فهرست اضافه کنند.

وی در ادامه با اشاره به داروهایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد(OTC)، افزود: این داروها افزایش قیمتی نخواهند داشت. با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان به صورت روزانه از این داروها استفاده می‌کنند؛ حسب دستور ریاست محترم جمهور، تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که تواتر مصرف بیش تری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

افشار عنوان کرد: بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه‌ای تهیه شوند، کاهش خواهد داشت.

 افشار تصریح کرد: داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی افزایش قیمتی را تجربه نخواهند کرد. با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجددا مورد بررسی قرار گرفته و تا حد امکان قیمت ها تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi