پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گاسفورد کجای استرالیا است؟

گاسفورد کجای استرالیا است؟ گاسفورد یکی از شهرهای ایالت نیوساوت ولز است. این شهر دریکی از نواحی ریجنال (کم جمعیت) استرالیا یعنی سنترال کوست (Central Coast) و ۷۶ کیلومتری شمال سیدنی مستقرشده است. گاسفورد در انتهای ساحل شمالی بریزبن واتر (Brisbane Water) قرار دارد. قرارگیری گاسفورد در نزدیکی شهر ساحلی نیوکاسل و شهر پرآوازه سیدنی، این ناحیه را به یکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76931
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

کرونا :

گاسفورد کجای استرالیا است؟

گاسفورد کجای استرالیا است؟

گاسفورد یکی از شهرهای ایالت نیوساوت ولز است. این شهر دریکی از نواحی ریجنال (کم جمعیت) استرالیا یعنی سنترال کوست (Central Coast) و ۷۶ کیلومتری شمال سیدنی مستقرشده استگاسفورد در انتهای ساحل شمالی بریزبن واتر (Brisbane Water) قرار دارد. قرارگیری گاسفورد در نزدیکی شهر ساحلی نیوکاسل و شهر پرآوازه سیدنی، این ناحیه را به یکی از مقاصد ایده‌آل برای زندگی و حتی سرمایه‌گذاری تبدیل‌کرده است. فاصله گاسفورد با سیدنی با ماشین ۷۷ دقیقه و با قطار تقریباً ۱ ساعت و نیم و با نیوکاسل با ماشین ۷۳ دقیقه و با قطار تقریباً یک ساعت و ربع است.

شرایط آب‌وهوا در گاسفورد

گاسفورد استرالیا از آب‌وهوای مرطوب نیمه گرمسیری بهره‌مند‌است. تابستان‌ها در این شهر گرم و زمستان‌ها معتدل است. در تابستان، دمای هوا در طول روز حدود ۲۷-۲۸ درجه سانتی‌گراد با رطوبت زیاد و در شب حدود ۱۷-۱۸ درجه سانتی‌گراد است. زمستان‌های گاسفورد معتدل است. میانگین بارندگی ۱۳۳۳ میلی‌متر است. بیشتر بارندگی در اواخر تابستان و پاییز صورت می‌گیرد.

ژانویه به‌عنوان گرم‌ترین ماه سال و جولای به‌عنوان سردترین ماه سال در گاسفورد است. در ماه ژانویه، میانگین دمای بالا، ۲۸٫۲ سانتی‌گراد (۸۲٫۸ فارنهایت) و میانگین دمای پایین، ۱۷٫۲ درجه سانتی گردا (۶۳ فارنهایت) است. در ماه جولای، میانگین دمای بالا،  ۱۷٫۷ سانتی‌گراد (۶۳٫۹ فارنهایت) و میانگین دمای پایین، ۵٫۴ درجه سانتی گردا (۴۱٫۷ فارنهایت) است وضعیت اقتصاد در گاسفورد

اقتصاد ناحیه‌ی سنترال کوست اکثراً به گاسفورد و وایونگ (Wyong) متکی است.  در حقیقت، این دو حومه نقش کلیدی در توسعه اقتصاد منطقه دارند.

ارتقای فرصت‌های شغلی و توسعه صنایع محلی و مشاغل یکی از اهداف اصلی گاسفورد است. مقامات این شهر در تلاش هستند:

✅ تعداد صنایع و خدماتی که ازنظر زیست‌محیطی پایدار هستند را افزایش دهند.

✅ فرصت‌های شغلی که توسط سیستم آموزشی ساپورت می‌شوند را بیشتر کنند.

✅ با مهیا نمودن امکانات گوناگون، صنعت گردشگری ناحیه را توسعه بدهند.

 

گاسفورد کجای استرالیا است؟ 4

کلگری کانادا

کلگری کجاست

کلگری کلان‌شهر استان آلبرتاست که در ناحیه‌ی کوهپایه‌ای و دشت‌های غربی کانادا در جنوبِ غربی این کشور مستقرشده است. زنجیره‌های سپیدجامه و رفیع رشته‌کوه‌های راکی در ۸۰ کیلومتری غرب این شهر قامت استوار کردند و بادِ شینوک (چینوک) Chinook wind را به سوی کانادا و امریکا روانه می‌کنند.

رودخانه بو Bow River که  از کوه‌های راکی سرچشمه می‌گیرد و در مسیر خود با رودخانه اولدمن همراه می‌شود، مرکز شهر کلگری را به دونیمه تقسیم کرده و فضای دنجی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در حاشیه رود ایجاد کرده است. درواقع شهر کلگری calgary در محل تلاقی دو رود معروف آلبرتا یعنی بو و اِلبو Elbow River گسترده شده که نواحی کوهپایه‌ای – دشت شمرده می‌شود.

فاصله این کلان‌شهر تا ادمونتون نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر است که طیِ این مسافت با وسایل نقلیه عمومی تقریباً ۳ ساعت زمان احتیاج دارد. شهر سنت مِری در ایالت مونتانا کشور آمریکا در فاصله  کمتر از ۲۹۰ کیلومتری این شهر مستقرشده و با صرف حدود ۳ ساعت زمان می‌توان از کاگری به سنت مری سفر کرد.

 

دیدار نماینده ولی فقیه و پاسداران با امام جمعه گچساران
دنبال کنید

تحصیل در کلگری

فارغ از بعضی رشته‌های خاص، ادامه تحصیل در کانادا نیازی به شرکت در آزمون ورودی خاصی ندارد و فقط باعرضه‌ی مدارک و شرایط مشخصی می‌توان به این هدف نزدیک شد. پس از دریافت اطلاعات لازم و تصمیم‌گیری درباره شهر و موسسه آموزشی موردنظر برای تحصیل در کلگری، باید اول برای دریافت پذیرش تحصیلی و پس‌ازآن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد. درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید پیش از دریافت نامه پذیرش تحصیلی اصلیِ معتبر ثبت شود، در غیر این صورت نتیجه خوبی پیش‌بینی نمی‌شود.

 

اخذ دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های کلگری

مدارک و شرایط موردنیاز جذب دانشجو اکثراً در سایت‌های رسمی مؤسسات آموزشی تعیین می‌شود. لیست این مدارک بسته به دانشگاه یا کالج و قوانین تحصیل در آن‌ها گوناگون است اما درهرصورت باید مدارک و سوابق تحصیلی، مدارک و سوابق شغلی (در صورت وجود) و شرایط سنی را در نظر گرفت.

برای تحصیل در کلگری کانادا نیز مثل دیگر شهرهای کانادا باید مدرک زبان بین‌المللی و معتبر عرضه کرد. این مدرک بسته به زبان‌آموزشی موسسه آموزشی در کانادا می‌تواند انگلیسی یا فرانسوی باشد؛ چراکه زبان ملی این کشور این دو زبان انگلیسی و فرانسوی اعلام‌شده است.

 

جمعیت کانادا

گاسفورد کجای استرالیا است؟ 5

جمعیت کانادا در استان‌های گوناگون

کانادا از ۱۰ استان و سه قلمرو به وجود آمده است. انتاریو با جمعیتی بیش از ۱۴ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین استان کانادا است. بزرگ‌ترین شهر در استان انتاریو، تورنتو است که مرکز استان نیز می‌باشد.

کانادا کشوری پیشرفته، خوش آب‌وهوا و مهاجرپذیر است که شرایط اقتصادی و آموزشی باکیفیت آن، اکثر متقاضیان مهاجرت را به برگزیدن کانادا تشویق می‌کند. برای هر مهاجری فضای زندگی در کشور موردنظر و تراکم جمعیت یکی از معیارهای مهم شمرده می‌شود.

 

صدور احکام مسئولان مقصر در آبگرفتگی سال ۹۹ بندر امام خمینی
دنبال کنید

جمعیت هر کشوری نشان‌دهنده اکثر واقعیت‌های آن کشور است. هر چه جمعیت کشور با امکانات و سرمایه آن تناسب بسیاری داشته باشد به‌موجب آن سطح رفاه شهروندان و آسایش عمومی هم بیشتر خواهد بود. کانادا ازنظر جمعیت جهانی، رتبه ۳۸ را به خود اختصاص داده است و ازنظر مساحت نیز در رتبه دوم قرار دارد. همین تناسب جمعیت و مساحت کانادا، خود بیانگر تحقق بسیاری از رویاها در کانادا است. اگر قصد مهاجرت به کانادا رادارید و اطلاع در مورد جمعیت و چگونگی تخصیص منابع در هر ایالات با توجه به تراکم جمعیت آن برای‌تان جذاب است.

پرجمعیت‌ترین ایالات کانادا

آب‌وهوای کانادا نقش بسیار زیادی در تراکم جمعیت این کشور دارد. ایالات گرم‌تر کانادا که شامل بریتیش کلمبیا، آنتاریو و آلبرتا است بیشترین جمعیت کانادا را در خود جای‌داده است. در کانادا، تقسیم جمعیت یا به عبارتی تمایل ساکنین برای زندگی در ایالات مختلف، خیلی بر مبنای امکانات آموزشی، درمان و غیره صورت نمی‌گیرد چون شهرهای کانادا در برخورداری از امکانات تفاوت چشمگیری باهم ندارند.

آنچه در تصمیم‌گیری ساکنین و به‌خصوص متقاضیان مهاجرت برای انتخاب هر یک از ایالات کانادا تأثیرگذار است شرایط آب‌وهوایی است. جالب است بدانید، به‌طور میانگین در هر کیلومترمربع در کانادا، ۴ نفر زندگی می‌کنند و این بدین معناست که کانادا کشوری مطلوب همراه با آرامش برای اشخاصی است که آن را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

 

 

 

کلام آخر

سفر مجازی اسمارت اپلای به شهر گاسفورد استرالیا نیز به پایان رسید. همان‌طور که خواندیم، گاسفورد در حومه سیدنی و نزدیکی نیوکاسل مستقرشده است. این حومه به خاطر داشتن امکانات رفاهی، ناحیه‌ای مناسب برای زندگی و حتی سرمایه‌گذاری است.

بسیار خب دوستان عزیز اگر شما هم مایلید به این منطقه‌ی زیبا سفر کنید می‌توانید از مشاوران مجرب ما در اسمارت اپلای کمک بگیرید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi