پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طی دو سال؛ شاخص آبرسانی به سواحل مکران از 19 درصد به 50 درصد رسید/افزایش این شاخص تا پایان دوره نمایندگی به 85 درصد

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: ان‌‍شاءالله تا پایان دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی شاخص آبرسانی به حوزه انتخابیه از ۱۹ درصد به بالای ۸۵ درصد خواهد رسید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75959
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

طی دو سال؛ شاخص آبرسانی به سواحل مکران از 19 درصد به 50 درصد رسید/افزایش این شاخص تا پایان دوره نمایندگی به 85 درصد

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به معضل کمبود آب شرب در منطقه سواحل مکران، گفت:  زمانی که بنده کار خود در مجلس شورای اسلامی آغاز کردم منطقه سواحل مکران صرفا ۱۹ درصد به شاخص آب شرب دسترسی داشت که پایین‌ترین شاخص دسترسی به آب در کشور بود اما با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به سواحل مکران، در حوزه تامین آب شرب اتفاقات خوبی افتاد و ما توانستیم ۳۰۰ روستا را به شبکه آبرسانی کشور اضافه کنیم و اکنون این عدد به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند، افزود: بخش مرکزی چابهار با بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت یک متر لوله‌کشی آب نشده که این اتفاق بسیار ناخوشایندی است اما خوشبختانه در پی سفر مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به منطقه و نگاه همراه وزیر نیرو، جهاد آبرسانی آغاز شده و اکنون در چند جبهه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. 

وی ادامه داد: مجتمع “کچ‌ها” و “اسلام آباد” و “تیس کوبان‌ها” فعال شده‌اند و جهاد آبرسانی در منطقه “رمین” واقع در حاشیه چابهار کلید خورده است و در چند روز آینده در حوزه “کبل‌ها” و “وشنام‌ها” پروژه‌های آبرسانی آغاز خواهند شد، همچنین خط انتقال آب از “لاتیدان” به “دمبدف” در حال پیگری است و اگر این پروژه‌ها طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال انجام می‌شوند، ان‌شاءالله درصد آبرسانی به منطقه صد درصد خواهد شد که این اتفاق بزرگی است.

ایجاد شورای راهبردی صنعت استان فارس
دنبال کنید

به گفته سعیدی جهاد آبرسانی در قالب “طرح محرومیت‌زدایی” از طرح‌های است که در کل کشور طی ۳۰ ماه انجام می‌شود اما پروژه‌های آبرسانی مربوط به حوزه انتخابیه تا پایان سال به نتیجه خواهند رسید البته قابل ذکر است مجلس به جد پیگر پروژه جهاد آبرسانی است و این مهم یکی از افتخارات مجلس یازدهم به شمار می‌آید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به مردم در بسیاری از مناطق چابهار هفته‌ای یک بار آبرسانی می‌شود، اظهار کرد: همچنین خوشبختانه افزایش ظرفیت آبشرین‌کن به میزان ۲۵هزار مترمکعب نیز کلید خورده و در کنار آن قرار است اصلاح خط انتقال آبشرین‌کن به منطقه چابهار به زودی آغاز شود، لذا درصورت تحقق این پروژه‌ها مشکل آب شرب شهر چابهار نیز تا پایان تابستان سال آینده حل خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکیدی کرد: ان‌شاءالله تا پایان دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی شاخص آبرسانی به حوزه انتخابیه از ۱۹ درصد به بالای ۸۵ درصد خواهد رسید./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi