سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیازهای عشایر به مانند سایر اقشار جامعه توجه شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس،گفت: نیازهای عشایر به مانند سایر اقشار جامعه توجه شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75878
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

نیازهای عشایر به مانند سایر اقشار جامعه توجه شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،اصغر سلیمی در جلسه شورای عشایری شهرستان سمیرم در فرمانداری افزود: عشایر در جای جای کشور فعالیت تولیدی، دامی و کشاورزی دارند و در چرخیدن چرخ‌های اقتصاد مملکت سهیم هستند.

 نماینده مردم سمیرم در  مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: این قشر پراکنده و سختکوش مانند اهالی شهر و روستا به امکانات نیاز دارند و دولت مردمی باید برای رفاه بیشتر آنها تلاش و برنامه‌ریزی سالانه و بلندمدت داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری به استان اصفهان از مدیران ارشد دولت خواست تا نگاه خود به جامعه عشایری را تغییر دهند و همچون سایر مناطق به آنها بنگرند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۶ بار نام و عنوان عشایر در مباحث مربوط به پکیچ‌های خورشیدی، آب، راه، ورزش، بیمه، سلامت و بهداشت و درمان و آموزش آورده شده است اما در تخصیص‌ اعتبارات توجه چندانی به این قشر سختکوش نمی‌شود.

وی با اشاره به تخصیص قیر رایگان برای راه‌های عشایری کشور برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: سیاستمداران و مدیران کشور بدانند که باید خیلی پیشتر و بیشتر به نیازهای عشایر توجه می‌شده و توجه شود.

نماینده سمیرم در مجلس  یادآورشد: در ابتدای امسال شاهد تخریب سرپناه‌ها و اتاقک‌های عشایری در برخی از نقاط سمیرم بدون اطلاع قبلی بودیم که این موضوع را نیز در نُطق مجلس عنوان کردیم و امیدواریم سرپناه آنها که جایگاهی حداقلی برای امنیت و رفاه آنان است دیگر مورد تعرض یا تخریب قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: هر اقدامی برای انجام و اقدام، نیاز به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دارد چرا که اگر بدون اینها انجام شود تبعات جبران ناپذیری برای خانوارهای عشایری بدنبال دارد.

مدیر امور عشایر اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: حدود ۵۰۰ پنل در چند سال گذشته به عشایر بویژه عشایری که در یک منطقه مجتمع بوده‌اند، اختصاص داده‌ایم.

مختار اسفندیاری افزود: علاوه بر این پنل‌ها، بدنبال ایجاد میدان دام اختصاصی برای عشایر هستیم که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و عشایر محقق شود./

پایان پیام

راه اندازی قطار محلی سمنان _ مشهد نشانه وحدت مردم و مسئولان استان سمنان است
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi