جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز تولید سل‌ نیروگاه‌های خورشیدی کشور در ماهان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور به عنوان تولید سل‌های مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی در کشور با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰۰ نفر در ماهان آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75199
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

آغاز تولید سل‌ نیروگاه‌های خورشیدی کشور در ماهان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار شهرستان کرمان و تعدادی از مدیران کل و مسئولان ماهان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه است و تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و سالانه حدود ۳ هزار مگاوات تولید سل خواهد داشت که بزرگ ترین مجموعه تولید سل در خاورمیانه خواهد بود و می توان ناطرازی برق در حوزه انرژی های پاک را تامین کرد.

 نماینده مردم  کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۳۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه باشد که یک تحول در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهد بود و با توجه به دانش بنیان بودن پروژه، هماهنگی های لازم برای انعقاد قراردادهای تخصصی با پارک علم و فناوری ماهان و دانشگاه هایتک در دستور کار است و از مهم ترین تصمیمات اجرایی منطقه ماهان است.

وی بیان کرد: کمک به تامین آب شرب شهر ماهان و روستاهای دارای تنش آبی منطقه از دیگر موضوعات جلسه بود و مجوز حفر چاه جدید امروز نهایی شد. ضمن اینکه مدیریت منابع آب از دیگر مسائل مهم است و با همه واحدهایی که اتصالات پشت کنتور دارند و بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند، براساس قانون اقدام و برخورد می شود.

وی با بیان اینکه درباره موضوعات مربوط به زیرساخت های آب، برق و گاز روستاها افزود: مقرر شد برای گازرسانی به واحدهای کمی که باقی مانده به زودی اقدام و پیش بینی می شود تا پایان سال روستای بدون گاز درمنطقه ماهان نداشته باشیم. همچنین مصوب شد برقرسانی روستاهایی که تامین برق از مسیر اصلی برای آنها طولانی است و زیر ۲۰ خانوار هستند، از طرق واحدهای خورشیدی تامین شود.

تکمیل کریدور شمال - جنوب منجر به افزایش توان صادراتی می شود
دنبال کنید

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث آسفالت نیز تصمیم گرفته شد در اختیار همه روستاهای نیازمند آسفالت معابر، قیر رایگان قرار بگیرد و با بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برای طرح های اقتصادی که به زودی از طرف شهردار و شورای شهر ماهان اجرا شود، آمادگی داریم با سازمان شهرداری های کشور هماهنگی کنیم و کار عملیاتی شود.

وی افزود: در بحث محیط زیست بابت دامداری های اطراف ماهان که مشکلاتی ایجاد کرده و همچنین درباره ظرفیت های بخش های مختلف از جمله مخابرات و … مصوبات خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم توسط فرماندار و بخشدار پیگیری و در هفته های آینده نتیجه به اطلاع مردم برسد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi