پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتبار کافی برای جبران خسارت سیل یزد اختصاص یابد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: زیرساختهای شهری ما آسیب جدی دیده و پیشنهاد می کنم از محل ماده ۱۷، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این موضوع و جبران خسارات مردم اختصاص داده شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73695
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

اعتبار کافی برای جبران خسارت سیل یزد اختصاص یابد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: تمام حوادث طبیعی از سیل و زلزله تا فرونشست زمین و ریزگردها و طوفان شن به شدیدترین شکل ممکن در یزد اتفاق می افتد به نحوی که در کاوش های مختلف، روستاهایی از دل شن بیرون آمده اند.

وی با اشاره به سیل اخیر یزد بیان کرد: یزد مسیری برای عبور آب باران و سیل ندارد و تمام مسیرهای سیل برای ساخت منازل مسکونی واگذار شده یا توسط دستگاه های دولتی و دانشگاه ها اشغال شده است.

جوکار ادامه داد: رودخانه ای وسط شهر داریم که برخی قسمت های آن آزادسازی شده اما تا آزادسازی کامل نشود، مشکل تکرار می شود.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر شهر قفل شده بود و خسارات سنگینی به بار آمد، گفت: باید مسیر عبور سیلاب مشخص شود و تا این اقدام انجام نشود، بی شک مسیر را اشتباه رفته ایم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای آبخوان‌داری یزد یک ریال اعتبار نگذاشتند اگر این سیل بندها مستحکم شده بود با این فاجعه مواجه نبودیم.

جوکار با اشاره به جفاهایی که در حق یزد شده است، عنوان کرد: ۲۰ سال پیش یک کمربند سبز برای یزد طراحی شد که هنوز اجرایی نشده اما سال گذشته منابع طبیعی با کلی هزینه، تعداد زیادی نهال کاشت و نکته تامل برانگیز اینکه امسال یک ریال اعتبار برای نگهداری این درختان اختصاص داده نشده در نتیجه هر چه که سال گذشته انجام شد، امسال از بین می رود و هزینه پارسال نیز هدر می رود.

آقاجری شهادت سرهنگ دوم مسلم تقی‌زاده را تسلیت گفت
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به برخی آسیب های وارد شده به یزد تصریح کرد: زیرساختهای شهری ما آسیب جدی دیده و پیشنهاد می کنم از محل ماده ۱۷، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این موضوع و جبران خسارات مردم اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای جبران خسارات خود باید اقدام به شکایت کنند تا کارشناس برای برآورد خسارت آنها اعزام شود، افزود: همه اینها هزینه دارد و دستگاه قضایی تدبیری کند که کارشناس رایگان برای برآورد خسارات مردم در نظر بگیرند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi