جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیاست‌های کلی نظام حفظ روستاها است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه سیاست های کلی نظام حفظ روستاها است،گفت: یکی از راه های حفظ روستا اشتغالزایی برای جوانان است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73587
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

سیاست‌های کلی نظام حفظ روستاها است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،حجت الاسلام  احمد حسین  فلاحی در سومین جشنواره آیین شکرگزاری سرزه در روستای هیزج قهاوند،گفت:روستای هیزج جز روستاهایی است که برخلاف سیاست های رژیم منحوس پهلوی بافت روستایی خود را حفظ کرده است.

 نماینده مردم همدان و فامنین در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست پهلوی این بود که مردم را از روستاها دور کند و روستاها را از بین ببرد تصریح کرد:متاسفانه مهاجرت از روستاها به شهر زیاد است و این باعث افزایش حاشیه نشینی در شهر میشود.

وی با بیان اینکه  تخریب کشاورزی یکی از سیاست های رژیم پهلوی برای نابودی روستاها بود، افزود:با نابودی کشاورزی کشور را از لحاظ بحث امنیت غذایی مورد تهدید قرار دادند.

فلاحی  افزود: یکی از مشکلات اساسی روستاییان که در بازدیدهای میدانی ما در روستاهای مختلف بیان می شود مشکل نهاده های دامی است،که ما در جلسه چندروز قبل خود در این خصوص پیگیر شدیم تا یکی از مشکلات اساسی روستاییان حل شود.

 وی  با  بیان اینکه سیاست های کلی نظام حفظ روستاهاست ادامه داد:حفظ روستا با منابعی که موجود است از چشمه ها تا کشاورزی ها باید انجام شود.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به لزوم تجدید نظر در آموزش و ترویج کشاورزی از جهاد کشاورزی خواست که آموزش های ‌کشاورزی را به سبک و روش های نوین به کشاورزان آموزش دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین یکی از راه های حفظ روستا را اشتغالزایی برای جوانان دانست  افزود: علاوه بر بهسازی روستاها توسط بنیاد مسکن لازم است بخش های مختلف بحث اشتغال را در دستور کار قرار دهند و با ترویج و حمایت از بخش کشاورزی و دامداری از روستاییان حمایت شود.

اندرحکایت یک بیمارستان و وعده های توخالی مسئولان/ چشم انتظاری چند ساله مردم و قانون بی سلامت دولت
دنبال کنید

 وی ادامه داد:اشتغال روستایی ترویج کشاورزی اموزش های نوین هر خانه یک اشتغال و حفظ منابع روستا مهم است و این در حالی که  منابع روستا مانند  چشمه ها باید حفظ شود.

وی در پایان با اشاره به موضوع فرهنگ بومی روستاها گفت: مراقب باشید به بهانه های مختلف فرهنگ غنی و بومی روستاها را از بین نبرند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi