جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرمت آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص بودجه مناسب

نماینده مردم  بروجن در مجلس،گفت: مرمت آثار و بناهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص بودجه مناسب است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70697
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

مرمت آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص بودجه مناسب

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری به‌همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نشست با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان نیازمند اختصاص بودجه مناسب از ردیف‌های ملی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی است.

نماینده مردم  بروجن در مجلس شورا ی اسلامی افزود: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های گردشگری ویژه به‌خصوص در زمینه طبیعت‌گردی دارد و می‌تواند در طول سال به‌عنوان قطب گردشگری و طبیعت‌گردی کشور میزبان مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

جعفری به ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت‌گردی شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: وجود تالاب‌های بین‌المللی گندمان، چغاخور و سولگان (سولقان) در این شهرستان اهمیت و زیرساخت ویژه‌ای برای توسعه طبیعت‌گردی در چهارمحال و بختیاری دارد.

وی یادآور شد: به‌همین منظور درخواست می‌شود تا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حاشیه‌سازی این تالاب‌ها اعتبار لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اختصاص دهد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری همچنین از رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قابل‌توجهی برخوردار و دارای ظرفیت ویژه در این زمینه است.

وی گفت: در همین راستا ترویج و توسعه آموزش‌های مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرمندان فعال این حوزه باعث افزایش اشتغال‍زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: امید است در آینده از نزدیک با حضور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری بتوان برای توسعه بخش‌های مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصمیم‌گیری کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi