پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

لزوم نگاه ویژه‌ به اعتبارات مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان در مجلس ،گفت: از سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داریم با در نظر گرفتن شرایط خاص سیستان و بلوچستان، نگاه ویژه‌ای به اعتبارات مراکز علمی استان داشته باشند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70688
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

لزوم نگاه ویژه‌ به اعتبارات مراکز علمی استان سیستان  و بلوچستان

به  گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی در تشریح دیدار با مالکی نماینده مردم زاهدان با میرکاظمی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،گفت: در این نشست مشکلات اعتباری و بودجه‌ای مراکز علمی استان هم در سال جاری و هم در بودجه سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم زاهدان در  مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به گزارشات ارائه شده توسط رؤسای دانشگاههای استان، افزود: بر اساس گزارشات کارشناسی مسئولین دانشگاهها، مهمترین مسأله موجود در حال حاضر مشکل اعتباری هم بر حوزه اعتبارات جاری و هم در حوزه اعتبارات عمرانی است.

 وی عنوان کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داریم با در نظر گرفتن شرایط خاص سیستان و بلوچستان، نگاه ویژه‌ای به اعتبارات مراکز علمی استان داشته باشند و با توجه به تنگناهایی که در روزهای پایانی سال گریبانگیر دانشگاههای استان به ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه چابهار است، علاوه بر رفع این مسائل در بودجه سال آینده، در بودجه سال جاری نیز اقدامات مؤثری را برای کمک به این دانشگاهها انجام دهد.

مالکی همچنین به شرایط دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان اشاره کرد و گفت: باتوجه به گزارش کارشناسی رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی وضعیت بیمارستانهای مرکز استان متناسب با نیاز مردم نیست و لازم است با اختصاص بودجه لازم و تکمیل پروژه‌های عمرانی، بستری برای اصلاح و تقویت زیرساخت‌های درمانی و پزشکی استان فراهم شود و همچنین افزایش بودجه جاری دانشگاه و توجه ویژه به کادر درمان ، پرستاری و اداری که بار سنگین حوزه سلامت این استان پهناور بعهده این عزیزان است در اولویت‌ قرار گیرد.

مطالبات مردم یزد، میدانی بررسی می‌شود
دنبال کنید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در جلسات مختلفی در کمسیون تلفیق بودجه با گروههای مختلف مسائل اعتباری و بودجه‌ای مراکز علمی را مطرح نموده، خاطر نشان کرد: علاوه بر بودجه استانی، بودجه دیگری را هم توانسته ایم برای استان در نظر بگیریم که در آن توجه ویژه ای به مراکز علمی شده است و به زودی پس از نهایی شدن، جزییات آن به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با استماع مسائل و مشکلات مطرح شده، کمبودهای اعتباری موجود در بودجه مراکز علمی استان را تأیید نمود و به آقای صالحی معاون امور استان ها دستور داد تا مطابق با پیشنهاد دکتر مالکی، جهت رفع مشکلات فعلی بودجه دانشگاههای سیستان و بلوچستان و دانشگاه چابهار در بودجه سال ١۴٠٠ تا ده درصد افزایش یابد   و در بودجه سال آینده نیز احتیاجات بودجه‌ای مراکز علمی استان به شکلی ویژه مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi