جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بند سنگی روستای خورنگان به بهره برداری رسید

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: بند سنگی روستای خورنگان از پروژه‌های آبخیزداری و حفاظت خاک شهرستان فسا به بهره برداری رسید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70619
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

بند سنگی روستای خورنگان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، حجت الله فیروزی در راستای دریافت اعتبارات در خصوص پروژه های آبخیزداری شهرستان فسا،گفت: در راستای دریافت اعتبارات در خصوص پروژه های آبخیزداری شهرستان از طریق مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس پروژه سد سنگی روستای خورنگان با حضور اینجانب، معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا، معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و جمعی از مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه مذکور با ۳۳۰ متر طول و ۶ متر ارتفاع قابلیت ذخیره سازی ۳۵ هزار متر مکعب آب در طول سال را دارد که ۷۰ درصد آب در سفره آب های زیر زمینی و تغذیه چاه های منطقه برای استفاده کشاورزان و مردم ذخیره می شود.

فیروزی با تشکر از مدیرکل منابع طبیعی استان فارس به دلیل توجه به پروژه های آبخیزداری شهرستان یادآور شد: پروژه های آبخیزداری، جز پروژه های زود بازده، کم هزینه است و با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها ظرفیت لازم به منظور استحصال مقادیر قابل توجهی از روان آبهای سطحی در راستای کنترل سیلاب های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق اطراف حوزه، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و آبخوان ها فراهم می شود.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: استمرار در اجرایی شدن این پروژه ها در مناطقی که مسائل کارشناسی و مطالعاتی آن صورت گرفته است در کوتاه مدت باعث رفع مشکلات کشاورزان و دامداران که از تولیدکنندگان اصلی محصولات مختلف هستند خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi