شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت فولادی ایران ۵۲ برابر شد

معاون وزیر صمت گفت: در سالیان اخیر در تمامی بخش‌های صنعتی شاهد رشد بوده‌ایم، در بخش فولاد بیش از ۵۲ برابر ظرفیت تولید جدید ایجاد کردیم. به گزارش کرونا، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس اظهار داشت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70278
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

کرونا :

ظرفیت فولادی ایران ۵۲ برابر شد

معاون وزیر صمت گفت: در سالیان اخیر در تمامی بخش‌های صنعتی شاهد رشد بوده‌ایم، در بخش فولاد بیش از ۵۲ برابر ظرفیت تولید جدید ایجاد کردیم.

به گزارش کرونا، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس اظهار داشت: بخش معدن و صنایع‌ معدنی و شرکت‌هایی که در این بخش شرکت کردند از لحاظ زیرساختی چند سالی است فعال شدیم به عنوان مثال در فولاد طی ۱۰سال گذشته بیش از ۵۲ برابر ظرفیت ایجاد کردیم و در بیشتر صنایع رشد ایجاد شده است.

وی افزود: در بیشتر صنایع رشد حاصل شده اما رشد متناسب با نیاز مجموعه‌های صنعتی نبوده و مشکلات تامین برق و آب همواره در صنایع وجود داشته‌است که داریم دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر صمت بیان‌کرد: از مواردی که خیلی مهم است نگاهی است که هم صرفه اقتصادی دارد است و آن هم استفاده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای تامین آب صنایع است و قرار است این‌ کار برای صنایع غرب بندرعباس با مشارکت صنایع فولادی و پتروشیمی انجام شود.

جعفری عنوان‌ کرد: شرایطی که در شهر بندرعباس به واسطه رهاسازی فاضلاب در دریا اصلا مطلوب نیست در حالی‌که این شهر می‌تواند گردشگرپذیرتر و در سطح ملی و بین‌المللی الگو باشد اما این فضای ایجادشده اصلا مناسب نبود و ما قطعا تلاش می‌کنیم با حمایت مجموعه استان این کار انتقال پساب را هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

مدیرعامل ایمیدرو تصریح‌کرد: آنچه برای این پروژه مهم است تامین مالی آن است چرا که بستر اجرای آن فراهم شده است و برای تأمین ‌مالی آن بخشی که مربوط به سهامداران است ما قطعا کمک خواهیم کرد، از طریق تسهیلات هم مواردی وجود دارد که حتما از ابتدای سال رایزنی می‌کنیم که فضایی برای تزریق مالی از طریق بانک‌ها فراهم شود.

وی تاکیدکرد: آنچه‌که مهم است ما در بخش توسعه صنعتی و معادن این آمادگی را داریم در خدمت شهر بندرعباس و استان هرمزگان باشیم و بتوانیم به وظایف خود در این راستا انجام دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi