دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد

رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه آبرسانی به اراضی خان احمد و امامزاده جعفر در گچساران فعال بوده و با سرعت خوبی در حال اجراست با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تأمین آب افزون بر۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مناطق ذکر شده انجام می‌شود.  مدیرعامل شرکت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70170
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان  شتاب می‌گیرد

رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه آبرسانی به اراضی خان احمد و امامزاده جعفر در گچساران فعال بوده و با سرعت خوبی در حال اجراست با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تأمین آب افزون بر۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مناطق ذکر شده انجام می‌شود.

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد 7

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از این میزان اراضی ۳ هزار هکتار خان احمد و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز امام زاده جعفر است، تصریح کرد: برای این پروژه دو قرارداد هر کدام به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال منعقد شده و برای تکمیل و بهره‌برداری آن به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد 8

 فرهادی عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی خان احمد و فاز دوم از امامزاده جعفر از سال ۹۷ آغاز و به دلیل تورم و نواسانات اقتصادی در یک مقطع با رکود روبرو شد و در حال حاضر با پیگیری مسئولین استانی فعال تر و وسیع‌تر از قبل شده و پیمانکار این پروژه مهم به جد پای کاراست.

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد 9

وی گفت: در این پروژه اجرای شبکه های ۱ و ۲ حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه پمپاژ اصلی و ثانویه خط انتقال و مخزن تعادلی نیز۶۰ درصد ، استخر ذخیره، جاده دسترسی، پل ها، محوطه سازی، ایستگاه پمپاژ، حوضچه مکش و سایر تأسیسات و ابنیه ۵۶ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی خان احمد و فاز دوم از امامزاده جعفر مجموعا ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه شاهد توسعه و رونق در بخشی وسیعی از شهرستانهای گچساران و باشت خواهیم بود. 

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد 10

 فرهادی با اشاره به رایزنی انجام شده توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون آب وزیر نیرو و تلاش های انجام شده آب منطقه ای استان،بیان کرد: استاندار جهت تخصیص اعتباری افزون بر۷ هزار میلیارد ریال به پروژه های آبرسانی به اراضی خان احمد و فاز دوم دشت امامزاده جعفر، باشت، لیشتردر سال آینده قول تخصیص را داده است.

نتایج تایید صلاحیت داوطلبان شورای روستایی اول خرداد اعلام می شود
دنبال کنید

خبر خوش برای کشاورزان مناطق امامزاده جعفر و دهدشت غربی / طرح‌های آب‌رسانی استان شتاب می‌گیرد 11

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های این شرکت طرح آبرسانی به امام زاده جعفر، دهدشت غربی و سد تنگ سرخ جزو طرح های ویژه وزارت نیرو قرار گرفته است.

فرهادی اضافه کرد: پیمانکار پروژه تأمین آب دهدشت غربی نیز در این هفته انتخاب و تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی این طرح بزرگ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi