دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحقق ۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و سایر مراکز علمی و پژوهشی استان پیش بینی شده که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان محقق شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70017
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

تحقق ۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

 به گزارش خبرگزاری  خانه ملت،محمد وحیدی در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد،با اشاره به اینکه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و سایر مراکز علمی و پژوهشی استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان محقق شده است و عدم تحقق بخشی از اعتبارات نیز به علت کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در استان است.

 نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود مفاهیم پارک علم و فناوری، مراکز رشد و… به استان برای توسعه استان بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر به دنبال بی‌نیازی کشور از مجموعه‌های خارجی هستیم باید جوانان خلاق خود را در کشور حفظ کنیم و مهمترین راهکار نیز توجه به حوزه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه مهمترین نگاه در خراسان شمالی نگاه توسعه‌ای است، افزود: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری این نگاه در ۳ حوزه مورد توجه است که یکی از حوزه‌های مهم تقویت شرکت‌های دانش بنیان است که موجب جهش استان نیز می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنجیره امنیت غذایی مهمترین صنعت توسعه‌ای استان است، افزود: تقویت این حوزه باید مورد توجه متولیان امر باشد.

وحیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در استان وجود دارد، تصریح کرد: توجه به موضوع صنایع تبدیلی نیز در استان مورد اهمیت است و در حال حاضر صنایع بزرگ در استان داریم اما بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید صنایع پایین دستی و زنجیره‌های مکمل این صنایع بزرگ نیز در استان راه اندازی شود.

استانی شدن انتخابات کارکرد احزاب را افزایش می دهد
دنبال کنید

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه راه اندازی زنجیره‌های مکمل صنایع بزرگ باید شرکت های دانش بنیان وارد شوند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴ برابر ظرفیت مصرف استان برق تولید می‌کنیم اما از این ظرفیت به خوبی در استان استفاده نمی‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه حفظ نیروی انسانی در خراسان شمالی برای توسعه استان اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به قانون جهش تولید دانش بنیان نگاه بسیار خوبی دارد و امیدواریم از این ظرفیت و سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به خوبی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان شمالی باید به جایگاه واقعی خود برسد، تأکید کرد: پرورش اسب ترکمن، نوغانداری، کشاورزی و… ظرفیت‌های خراسان شمالی هستند که در این حوزه ها نیاز به ورود شرکت های دانش بنیان داریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi