پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقابله با جنگ شناختی نیازمند جهاد تبیین است

به گزارش کرونا از ایلام، امروز الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام در نشست با حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اطلاعات و… گفت: در طول تاریخ اسلام تا کنون ضرباتی که اسلام دیده به دلیل عدم تبیین به موقع بوده است. وی افزود: جنگ شناختی یعنی تلاش دشمن برای عوض کردن شناخت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

مقابله با جنگ شناختی نیازمند جهاد تبیین است

به گزارش کرونا از ایلام، امروز الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام در نشست با حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اطلاعات و… گفت: در طول تاریخ اسلام تا کنون ضرباتی که اسلام دیده به دلیل عدم تبیین به موقع بوده است.

وی افزود: جنگ شناختی یعنی تلاش دشمن برای عوض کردن شناخت ما؛ یعنی اگر تا کنون افتخار به تابع ولایت بودن خود داشته‌ایم این نگاه برای ما عوض و نقاط قوت به نقاط منفی تبدیل شود، طبیعتا برای مقابله با جنگ شناختی نیاز به جهاد تبیین است.

امام جمعه ایلام گفت: ما باید به عنوان روحانیت پیش گام و سایر اقشار را خط دهی کنیم لازمه این کار آسیب شناسی است. 
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار افزود: آسیب شناسی نیازمند گروه‌هایی است که شبهاتی که دشمن می‌خواهد نسبت به باورهای دینی ما مطرح کند و بعدهای فرهنگی و ارزشی ما را زیر سوال ببرد نقش آفرینی کند و لازمه این کار منسجم رصد کردن است.

وی ادامه داد: شبکه کشوری ایجاد شده با عقبه قوی برای پاسخ به شبهات باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد؛ همانند کاری که در جبهه‌ها انجام می‌گیرد وقتی یگانی بخواهد به خط پدافندی مقابل خود حمله کند قدم اول جنگ اطلاعاتی است و با اطلاعات می‌شود جاده‌های مواصلاتی دشمن را بست.

نماینده ولی فقیه گفت: پس از رصد کردن و اولویت بندی متناسب با تاثیر گزاری، مرحله‌ی دوم استفاده از تمام ظرفیت‌هایی است که در اختیار داریم.

کریمی‌تبار به بالا بردن ظرفیت‌ها هم در آسیب شناسی و هم در نحوه‌ی ارائه‌ی پاسخ تاکید کرد و افزود: بخش دیگر جهاد تبیین این است که از لاک دفاعی خویش بیرون بیاییم و حالت تهاجمی به خود بگیریم.

کلنگ بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه و پل شهید نجفی سی‌سخت به زمین زده شد
دنبال کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: اوکراین دومین کشور قوی اتحاد جماهیر شوروی بود که با وجود تمام امکانات دفاعی و همکاری با آمریکا هیچ اقدامی برای خود انجام نداد و این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند به غرب نباید اعتماد کرد و تجربه ما در عراق، افغانستان و لیبی این را ثابت کرده است.

وی در پایان گفت: کارگروه به عنوان مبنا و حوزه علمیه به عنوان دبیر برای شناخت آسیب‌ها شروع به کار کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi