جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اما و اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت

به گزارش کرونا از کهگیلویه، شهر دهدشت تابلوی زیبای تاریخی با پیشینه‌ای قوی از فرهنگ قاب‌های نازیبایی دارد و سیمای آن را در نگاه هر مسافر و گردشگری بد جلوه داده است. چهار دروازه ورودی دهدشت از منظر مطلوب برخوردار نیستند. هویت گمشده در آشفته بازار مبادی ورودی شهر سال‌هاست سودای ساماندهی دارد اما وعده‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69239
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

کرونا :

اما و  اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت

به گزارش کرونا از کهگیلویه، شهر دهدشت تابلوی زیبای تاریخی با پیشینه‌ای قوی از فرهنگ قاب‌های نازیبایی دارد و سیمای آن را در نگاه هر مسافر و گردشگری بد جلوه داده است.

چهار دروازه ورودی دهدشت از منظر مطلوب برخوردار نیستند. هویت گمشده در آشفته بازار مبادی ورودی شهر سال‌هاست سودای ساماندهی دارد اما وعده‌های هر مسؤول یکی پس از دیگری در پیچ و خم‌های جاده‌های حادثه‌خیز ورود به شهر رنگ باخت.

وضعیت ورودی های دهدشت به گونه‌ای است که در خود ترغیبی برای ورود گردشگر ندارد در حالی که نمادهای ورودی هر شهر هویت درون شهر را نمایان می سازد مبادی ورودی دهدشت ازعلائم و المان‌های متناسب با فرهنگ شهر محروم است.

اما و اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت 6

 

در سایه کج سلیقگی شورا و شهرداری ادوار گذشته پیشانی بندهای بدقواره‌ای بر قامت شهر به تصویر کشیده شده است؛ در یکی از دروازه‌های شهر المانی از آسیاب بادی و در دیگری توپ فوتبال نصب شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ و رسوم این دیار ندارد.

یکی از مهمترین ورودی‌های دهدشت از جاده طولیان است زیرا با بهره‌برداری از جاده باغچه سادات عمده رفت و آمدها از این مسیر انجام می شود و بار اصلی ترافیک روی این جاده است. این در حالی است که نا زیبایی و آلودگی بصری از مشکلات این ورودی است.

اما و اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت 7

 

ورودی دوم از سمت بهبهان با توجه به حضور مقامات کشوری محور تشریفات است این ورودی شاید به لحاظ ساختاری تفاوت ناچیزی با دیگر ورودی‌ها داشته و با وجود پارک بلادشاپور نمای ظاهری بهتری دارد اما سیمای مناسبی برای معرفی شهر در این ورودی به چشم نمی‌آید.

ورودی از مسیر چرام نیز از شلوغ‌ترین ورودی‌هاست که تاکنون تصادفات مرگبار بسیاری در آن رخ داده و خانواده‌هایی را در مرگ فرزندان به سوگ نشانده است. این ورودی مشترک دو شهرستان چرام و کهگیلویه است.

فرماندار گچساران پای کار مقابله با گرانفروشی گوشت در بازار
دنبال کنید

در ورودی از سمت سوق که برای ساماندهی آن زیرگذر نیز تعریف شده است همواره با بنرهای اموات آذین شده است!

ساماندهی ورودی‌های دهدشت نقل محفل جلسات بوده و به خصوص در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس و شورای شهر شعار اصلی محسوب می‌شد.

اما و اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت 8

 

گذشت سال‌ها و تغییر و تحولات مدیریتی اما هنوز سیمای به هم ریخته مبادی ورودی شهر را به سر و سامان نرسانده است. تصادفات مرگبار رنگ سیاه ورودی‌ها را خونین می‌کند و هر بار خانواده‌ای را سیاهپوش از دست دادن عزیزی.با این وجود نه تزریق اعتبارات کار را به جایی رسانده است و نه پیمانکاری خلع ید می‌شود.

و حالا دادستان به عنوان مدعی العموم متولیان را در دفتر کار دور هم جمع کرد تا برای انجام وظیفه به آنها هشداری دهد.سعادتیان گفت: در صورتی که مدیری نسبت به عملی شدن مصوبات اقدام نکند به عنوان ترک فعل تحت پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

عبدالله سعادتیان ورودی هویت شهری خواند و گفت: مشخص نبودن متولی ساماندهی ورودی‌ها پاسکاری بین شهرداری، شهرسازی و راهداری به یک معضل تبدیل شده است.

اما و اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت 9

 

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با اشاره به رها شدن ورودی از چرام افزود: پیمانکاران نفع خود را در خاکبرداری می‌بینند جاده را زخمی و برای ادامه کار بهانه تراشی می‌کنند.

مدعی العموم کهگیلویه طی تماس تلفنی با پیمانکار این مسیر از او توضیحات خواست.کیانی پیمانکار جاده چرام عدم تخصیص اعتبار وعده داده شده رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از جاده را دلیل توقف کار دانست و گفت: در صورتی که چهار میلیارد تومان اوراق برنامه و بودجه تخصیص داده شود ظرف ۱۰ روز آینده کار به اتمام خواهدرسید.

پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت خیر مدرسه ساز بانو رضاقلی زاده
دنبال کنید

دادستان کهگیلویه در ادامه بر الزام راه و شهرسازی به ایمن سازی حاشیه جاده، نصب علائم راهنمایی و نیوجرسی در جاده طولایت تأکید کرد و دستور مسدودسازی پل دره‌شور را صادر کرد.

سعادتیان با اشاره به اینکه شهرداری در شرایط نامطلوبی قرار دارد و از عهده پرداخت حقوق نیروها بر نمی‌آید، اضافه کرد: اما شرایط وظیفه این نهاد را در ساماندهی ورودی‌ها ساقط نمی‌کند و موظف است ورودی از سمت چرام را زیرسازی و به مرحله آسفالت برساند.

این در حالی است که حجت تقوی معاون شهردار معارضات را مانع ادامه کار زیرسازی در این ورودی خواند و البته گفت که چند روزی هست مشکل معارض برطرف شده است. کار دوباره ادامه خواهد یافت.

رئیس راه و شهرسازی هم انجام کار را نیازمند دستگاه‌ا و ماشین آلات سنگین دانست و افزود: انتظار داریم راهداری با ما همکاری کند.

رئیس راهداری وظیفه این دستگاه را حفاظت از جاده‌ها خواند و افزود: نصب علائم ایمنی و نیوجرسی بعد از تعیین تکلیف و واگذاری به راهداری است با این حال برای رفاه حال مردم همکاری لازم را انجام می دهیم.

شاپور عابدی رئیس پلیس راه کهگیلویه که بارها نسبت به ایمن نبودن ورودی‌ها و بروز تصادفات مرگبار هشدار می‌دهد ابراز امیدواری کرد این بار با تدابیر دادستان و همدلی و همراهی متولیان مردم از کابوس تصادف در ورودی‌ها رهایی یابند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi