چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

میراث‌فرهنگی لرستان اصالت ایران‌زمین را فریاد می‌زند

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: تأمین منابع مالی در حوزه میراث‌فرهنگی موجب رشد صنعت گردشگری در لرستان خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69119
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

میراث‌فرهنگی لرستان اصالت ایران‌زمین را فریاد می‌زند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  فاطمه مقصودی ، اظهار کرد: در این راستا با هدف معرفی شایسته تولیدات صنایع‌دستی و فرهنگ غنی استان لرستان باید تمامی امکانات بسیج شود تا بتوانیم در بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان، داشته‌های بی‌بدیل این استان را به عرضه نمایش بگذاریم و فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ اقوام گوناگون استان‌های کشور است که امروز این نمایشگاه مجموعه فرهنگ‌های ریشه‌دار و با اصالت نقاط مختلف ایران را در خود جای‌داده است.

وی تصریح کرد: غرفه منطقه غرب کشور متشکل از آثاری از صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی پنج استان: لرستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان بوده که بسیار همکاری خوبی در کنار هم دارند و هر آنچه از آداب و رسوم و فرهنگ منطقه غرب کشور است از جمله لباس محلی، صنایع‌دستی، موسیقی‌ها و گردشگری‌ها و… به‌خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که فوق‌العاده لذت‌بخش است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: هر چقدر که این فرهنگ‌ها بیشتر معرفی شوند در واقع به اصالت و فرهنگ غنی کشور خودمان پی می‌بریم و این شناخت علاوه بر آگاهی، احساس وظیفه در قبال پاسداشت از فرهنگ ریشه‌دار خودمان را به دنبال خواهد داشت.

مقصودی با اشاره به قدمت لرستان و وجود صنایع شاخص ورشو بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو ایران، عنوان کرد: گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، جاجیم‌بافی، هنر موسیقی و سایر میراث‌فرهنگی و معنوی لرستان حرف‌ها برای گفتن دارند و ضرورت دارد که بیشتر و بهتر معرفی شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مسئولین در راستای معرفی این ظرفیت‌ها و فرهنگ غنی لرستان توجه و همت بیشتری داشته باشند و از لحاظ مالی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بیشتر حمایت کنند.

موافقت وزیر راه و شهرسازی با مشارکت ۵۰درصدی در فاز دو احداث جاده سیاخ دارنگون شیراز
دنبال کنید

نماینده مردم بروجرد در مجلس بیان کرد: این جشنواره را خوب ارزیابی می‌کنیم و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان فردی بااخلاق و دلسوز برای استان هستند لذا ضرورت دارد دیگر مسئولین نیز همکاری وهم افزایی لازم با ایشان را داشته باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi