دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

دانشکده یا پردیس پزشکی در شهرستان لاهیجان تاسیس شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: با توجه به اهمیت و ظرفیت لاهیجان در حوزه درمان یک دانشکده یا پردیس پزشکی در شهرستان لاهیجان تاسیس شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68349
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

کرونا :

دانشکده یا پردیس پزشکی در شهرستان لاهیجان تاسیس شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال خطاب به دکتر عین‌الهی وزیر  بهداشت و نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان لاهیجان با تاکید بر جایگاه شهرستان لاهیجان به عنوان قطب درمان شرق گیلان و غرب مازندران گفت: اقدام وزارت بهداشت در سنوات گذشته مبنی بر حذف دو بیمارستان بسیار مهم شهدای ۲۲ آبان و سید الشهداء و افتتاح بیمارستان پیروز بدون اینکه واجد امکانات و استانداردهای لازم باشد جای انتقاد داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: تاکنون تلاشهای زیادی در جهت احیای این دو بیمارستان انجام گردیده و ۸۵ میلیارد ریال بودجه برای این امر مصوب شده است که کافی نمی‌باشد. در این راستا از ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک گردید و وعده‌هایی داده شد که مساعدت ویژه دولت را می‌طلبد تا لاهیجان به جایگاه اصلی خود به عنوان قطب درمان شرق گیلان و غرب مازندران بازگردد.

وی در خصوص میدان گیل لاهیجان افزود:  این پروژه یک پروژه ملی است و با تلاش‌هایی که اخیرا انجام گردیده حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است اما نیازمند کمک دولت در راستای تامین مالی پروژه می‌باشد.

فرخی میکال گفت: مقرر گردیده بود مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۴۸ به این پروژه تعلق بگیرد که این مبلغ در سفر رئیس جمهور به ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت. من مراتب اعتراض خود را کتبی و شفاهی به استاندار و مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده‌ام و از رئیس جمهور محترم درخواست دارم به این پروژه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس در خصوص راه‌اندازی رشته دندانپزشکی در لاهیجان اعلام کرد: بنده حضوری خدمت دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیدم. تجهیزات نیز تا حدودی در دانشگاه وجود دارد و مابقی باید به زودی تامین شود تا بتوانیم این رشته را در لاهیجان ایجاد کنیم.

لزوم توازن نیروها در شهرک‌های صنعتی استان سمنان
دنبال کنید

وی همچنین با توجه به اهمیت و ظرفیت لاهیجان در حوزه درمان از وزیر بهداشت خواستار تاسیس یک دانشکده یا پردیس پزشکی در شهرستان لاهیجان گردید.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تشریح تاثیر فرهنگی لاهیجان بر تاریخ جهان اسلام به عنوان میراثدار یکی از بزرگترین حکومت‌های شیعه، عدم تکمیل مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان پس از حدود ۲۱ سال از شروع آن را موجب تاسف دانست و افزود: در خواست می شود که تکمیل این پروژه در دستور کار سفر رئیس محترم جمهور قرار گیرد.

وی یکی دیگر از مشکلات مردم بخش رودبنه لاهیجان را مسئله اوقاف عنوان داشت و بیان کرد: هدف از وقف تعدیل ثروت و شکوفایی اقتصادی است در حالی که سازوکار بکار گرفته شده در رودبنه عکس آن عمل می‌کند و درخواست کردند با توجه به اذن مقام معظم رهبری و دستوری که از رئیس محترم جمهور اخد گردیده مشکل مردم مرتفع شود.

فرخی میکال در خصوص حوزه راههای روستایی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد راههای لاهیجان خاکی است و راههای آسفالت شده نیز بدتر از خاکی هستند که این وضعیت مایه شرمساری است و تاکید کرد: بودجه ناچیزی که در سال جاری به جاده‌های روستایی تعلق گرفته به هیچ وجه جوابگوی شرایط شهرستان نیست.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب لاهیجان  خطاب به وزیر بهداشت گفت: مایه تعجب است که ما در شهرستان لاهیجان هنوز مشکل آب شرب داریم به طوری که ۲۵ درصد روستاهای ما حتی رودبنه و روستاهای ساحلی در این خصوص محرومیت دارند.

فرخی میکال با  انتقاد از وضعیت فاضلاب لاهیجان اظهار کرد: پروژه فاضلاب لاهیجان پس از ۲۸ سال ۵۰ درصد پیشرفت دارد و فاضلاب شهری مستقیم وارد مزارع کشاورزی مردم می‌گردد که فیلم آن را برای وزیر محترم ارسال کردم.

پیگیری برای تسریع در تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان
دنبال کنید

وی همچنین با توجه با جایگاه لاهیجان به عنوان قطب چای و یکی از مراکز مهم تولید برنج، تجهیز اراضی کشاورزی را مهمترین عامل افزایش بهره‌وری کشاورزی دانست و از عدم تخصیص بودجه کافی در این خصوص انتقاد کرده و گفت: در سال جاری فقط ۱۲ میلیارد تومان به تجهیز اراضی تعلق گرفت که آن هم صرف تصفیه بدهی پیمانکاران گردید و اجرای پروژه‌های تجهیز در سال جاری صفر است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در خصوص بحث پسماندگفت: اخیرا با تخصیص بودجه در این خصوص موافقت گردیده و امیدوارم با این تصمیم بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

فرخی میکال منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را یکی از عوامل توسعه این شهر عنوان نمود و بیان کرد: مجوز استانی در این خصوص اخذ گردیده و جلسه‌ای با منطقه آزاد در تهران برگزار شد که در این جلسه درخواست شد کمک دولت برای تحقق آن صورت گیرد.

وی همچنین امکانات فعلی را متناسب با ظرفیتهای عظیم گردشگری لاهیجان ندانست و خاطرنشان کرد: لاهیجان با توسعه امکانات گردشگری می‌تواند پذیرای گردشگران خارجی باشد و سهم قابل توجهی در زمینه ارزآوری برای کشور داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi