پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستورات «امیکرونی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد/کمبود «آی‌سی‌یو« مخصوص کودکان و زنگ خطر برای خانواده‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید علی احمدزاده در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل سالن دولت برگزار شد اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور با ورود امیکرون شرایط خاصی پیدا کرده و شدت سرایت بیشتری داشته و برخی مواقع تا ۱۰ برابر دلتا افراد را مبتلا می‌کند و شرایط انتشار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68329
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

دستورات «امیکرونی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد/کمبود «آی‌سی‌یو« مخصوص کودکان و زنگ خطر برای خانواده‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید علی احمدزاده در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل سالن دولت برگزار شد اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور با ورود امیکرون شرایط خاصی پیدا کرده و شدت سرایت بیشتری داشته و برخی مواقع تا ۱۰ برابر دلتا افراد را مبتلا می‌کند و شرایط انتشار آن بسیار شدید بوده و به سرعت بین خانواده ها منتشر می‌شود.

وی گفت: اما برخلاف دلتا که دوران استراحت آن تا ۱۴ روز و حتی بیشتر بود امیکرون طول استراحت آن جمعا پنج روز است و تا یک هفته بیمار می تواند با رعایت پروتکل‌ها به جامعه برگردد این تفاوت اصلی امیکرون نسبت به دلتا می‌باشد.

استاندار ادامه داد: هنوز در کشور چون این ویروس تازه منتشر شده تعداد بیماران بستری کمتر از قبل است در حال حاضر نمی‌توان آماری از تلفات داد اما در جلسه ستاد ملی آن گونه که بیان شد مرگ و میرها تا یکی دو هفته دیگر خود را نشان می دهد و اکنون ۷۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در کشور بستری هستند هر چه تعداد آنها بیشتر شود تعداد مرگ و میرها بیشتر می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان عادی انگاری و ساده انگاری کرد.

وی گفت: این آنگونه که بررسی شده گرفتاری های بعد از بیماری برای افراد زیاد بوده و عوارض بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد و در درازمدت خود را نشان می‌دهد.

استاندار گفت: اطفال سریع مبتلا می شوند و انتشار آن در میان این جمعیت بسیار زیاد است اطفال مقاومت کمتری نسبت به ویروس دارند و استان با امکانات کمی که دارد با مشکل مواجه خواهد شد تخت‌های ویژه مراقبتها بسیار کم است برای زیر وزن ۱۰ کیلو در مراقبت های ویژه مشکل داریم باید خانواده ها به همین دلیل مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در گچساران برگزار شد+تصاویر
دنبال کنید

وی با بیان اینکه آمار ۲ هزار نفر مبتلا در کشور اکنون به ۳۰ هزار نفر در شبانه روز رسیده گفت: همچنین آمار مبتلایان در استان ما تا ۱۵ برابر شده و اکنون هیچ شهر آبی در استان نداریم یا زرد یا نارنجی هستند سه شهرستان بزرگ استان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و برخی شهرستان ها آماری از آنها در خصوص مبتلا شدن دانش‌آموزان ارائه گردیده که نگران کننده است.

وی گفت: شهرستان باشت ۴۵ درصد از مبتلایان دانش‌آموزان در کهگیلویه ۳۵ درصد و در لنده هم چنین وضعیتی را داریم که مبنای کار این است که در کشور تعطیلی فراگیر نداشته باشیم.

استاندار ادامه داد: نماز جمعه و جماعات و اماکن دینی و مذهبی باز هستند اما باید مردم خودشان رعایت کند باید فرهنگ خود کنترلی را یاد گرفته باشیم.

وی گفت: از این هفته به کل در استان مراسم تودیع و معارفه به صورت گذشته نداریم فقط در همان اداره کل مجموعه اداره و به صورت بسیار حداقلی مراسم را برگزار خواهد کرد و مانع از چنین جلساتی خواهیم شد.

استاندار افزود: جلساتی هم که در استان برگزار می‌شوند فقط اعضای اصلی حضور داشته باشند و جلسات تحت هیچ شرایطی تا یک و نیم ساعت بیشتر نباشد جلسه غیرضروری هم در استان به کل تعطیل خواهد شد هرگونه تجمعات دیگر باید کنترل شود تشییع جنازه های آنچنانی باید کنترل شوند عروسی ها نباید به صورت گسترده باشند و تالارها هم با حداقل ظرفیت کار خود را انجام دهند هر چند که هیچ جایی به صورت مطلق تعطیل نیست اما حق نداریم که با حداکثر جمعیت مردم را به سوی بیماری سوق دهیم.

اظهار تاسف امام جمعه یاسوج از تیراندازی‌ در مجالس و دعواهای مسلحانه/حسینی: حادثه چرام دردناک بود
دنبال کنید

وی گفت: ورزشگاه ها و اماکن عمومی باید افراد واکسینه شده را بپذیرند در خصوص زندانها دستگاه قضایی می بایست رعایت و کنترل بسیار زیادی داشته باشد و افراد مبتلا را به قرنطینه ببرند و اگر در مراسمی کسی کرونا گرفته باید مسئولان آن تجمع قضایی شوند.

استاندار بیان کرد: دستور رئیس جمهور این بوده که صدا و سیما برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها برنامه‌های ویژه داشته باشد و خانواده‌ها را به این سمت دعوت کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پروازها نیز وضعیت خوبی وجود ندارد گفت: آن گونه که در آمارها آمده گاه تا ۳۰ درصد افراد حاضر در پروازها کرونایی بودند.

استاندار در خصوص برگزاری جشنواره برفی نیز گفت: هر چند ما به دنبال معرفی هرچه بیشتر استان هستیم اما برگزاری آن خارج از کنترل خواهد بود و آن گونه که ستاد شهرستان گفته فرماندار نیز موافق عدم برگزاری آن است پس جشنواره برفی برگزار نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi