پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس،گفت: اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و احداث دیواره‌های ساحلی و حفاظتی ضروری است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

ضرورت اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سید حمیدرضا کاظمی در خصوص بارندگی‌ها اخیر و ضرورت احداث سدها در شهرستان پلدختر بیان کرد: در دولت گذشته و فعلی و سفر اخیر دولت به لرستان تاکید بر این داشتیم که مهار سیلاب در داخل شهرستان پلدختر و لایروبی رودخانه و اتمام پروژه دیواره‌های حفاظتی شهرهای معمولان و پلدختر از جمله اولویت‌های این شهرستان است.

 نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه برای موارد فوق تدابیری اندیشیده نشود یقینا در بارندگی‌های اواخر زمستان و اوایل بهار مجددا روستاهای شهرستان پلدختر و معمولان با مشکل مواجه خواهند شد.

کاظمی افزود: علت ایجاد این خسارات هم به عدم کنترل سیلاب و اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی بوده است که مشکلات را برای پلدختر ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت نیرو بخواهد ۱۶ هزار میلیارد خسارتی که بیان شد را برای مهار سیلاب در داخل شهرستان پلدختر و لایروبی رودخانه و اتمام پروژه دیواره‌های حفاظتی شهرهای معمولان و پلدختر هزینه کند یقینا به همان اندازه سیل و بارندگی رخ دهد هیچ خسارتی به دنبال نخواهد آمد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید پیشگیری کنیم و اعتباری را که برای کنترل سیلاب و تقویت زمین‌های کشاورزی، تقویت آب‌های زیرزمینی و مشروب کردن اراضی صرف شود ارزشش بیش از این است که مجددا خسارت به منطقه وارد شود و بخواهیم به مردم هزینه خسارت را پرداخت کنیم.

کاظمی بیان کرد: در حال حاضر چنانچه سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی به انجام برسد دیگر نیاز نیست دلهره داشته باشیم و هر دو سه سال یکبار خسارتی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شود./

دریاچه ارومیه جان دوباره می‌گیرد؟!/ انتظار اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به پایان رسید!
دنبال کنید

پایان پیام 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi