پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نکاتی که باید در مورد خرید آنلاین مکمل بدانید!

انواع مکمل های تقویتی و ویتامین های مختلف امروزه به برنامه غذایی مردم اضافه شده است. مکمل های غذایی می توانند برای سلامتی شما مفید باشند، اما همچنین خرید و یا مصرف مکمل های مختلف می تواند باعث آسیب نیز شود. سازمان غذا و دارو قوانینی را برای فروش انواع مکمل ها وضع کرده است تا با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66786
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

کرونا :

نکاتی که باید در مورد خرید آنلاین مکمل بدانید!

انواع مکمل های تقویتی و ویتامین های مختلف امروزه به برنامه غذایی مردم اضافه شده است. مکمل های غذایی می توانند برای سلامتی شما مفید باشند، اما همچنین خرید و یا مصرف مکمل های مختلف می تواند باعث آسیب نیز شود.

سازمان غذا و دارو قوانینی را برای فروش انواع مکمل ها وضع کرده است تا با مشخص شدن مراکز مجاز به فروش مکمل ها و ویتامین های تقویتی از هرگونه سواستفاده و فروش محصولات تقلبی پیشگیری شود.

نکاتی که باید در مورد خرید آنلاین مکمل بدانید! 4

مکمل های غذایی چیست؟

مکمل های غذایی شامل موادی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی، اسید آمینه ها و آنزیم ها هستند که به شکل قرص، کپسول، سافت ژل، پودر، قطره و شربت به داروخانه و مراکز بهداشتی عرضه می شوند.

این مکمل ها به شما اطمینان می دهند که مواد حیاتی بدن برای عملکرد صحیح اندام، تأمین می شود، برخی از این مکمل ها می تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری کمک کند. برخی دیگر اما می توانند باعث تقویت جسمانی و یا کمک بهبود سریعتر بیماری ها شوند. اما هیچکدام از این مکمل ها جنبه درمانی را ندارند.

در عین حال توجه داشته باشید که هیچکدام از مکمل ها نمی توانند جایگزین وعده های غذایی که برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند شوند. بنابراین مطمئن شوید که تنوع غذایی خود را حفظ خواهید کرد.

هنگام خرید مکمل، مهم است بدانید بدن شما به چه چیزی نیاز دارد و مقدار مناسب برای رفع هرنیاز چقدر است. برای دریافت این مسائل در مرحله نخست انجام آزمایشات و چکاب های دوره ای و در مرحله دوم نظر و تشخیص پزشک و یا پزشک داروخانه می تواند مفید باشد.

همچنین کارشناسان در داروخانه هایی همچون داروخانه اینترنتی داروبوم همواره آماده اند تا با پاسخگویی به تماس های تلفنی و یا شبکه های اجتماعی و ارائه مشاوره رایگان به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

بهترین سایت ها برای خرید آنلاین ویتامین ها

لازم است پیش از اقدام به خرید مکمل و ویتامین ها نسبت به ارائه دهنده و فروشنده آنها اطمینان کامل داشته باشید. اعتبار فروشنده می تواند تأییدی باشد بر انتخاب صحیح شما، آنها می توانند به شما در شناخت بهتر محصول، آشنایی با ویژگی و عوارض و همچنین بهترین نوع مصرف کمک کنند.

با وجود بسیاری از تأمین کنندگان ویتامین و مکمل در فضای مجازی، تشخیص اینکه کدام سایت بهترین است می تواند چالش برانگیز باشد. اینکه چه محصول خاصی را در نظر دارید و یا به دنبال چه ویژگی هایی هستید در نوع انتخاب به شما کمک می کند.

رشد مو پس از کاشت مو چه مراحلی دارد؟
دنبال کنید

انتخاب یک داروخانه آنلاین قابل اعتماد که مکمل های با کیفیت، با قیمت مناسب، ارسال سریع و رایگان خدمات رسانی می کند بهترین گزینه ای است که می تواند پیش روی شما باشد.

یک کاربر باهوش باشید، به این معنا که هنگام جستجو در اینترنت، خرید از سایت های غیرمجاز و فروشگاه های متفرقه را فراموش کنید. اگر ادعاهایی که درباره مکمل ها می شود بیش از حد خوب به نظر رسید و یا به طرز غلو آمیزی درباره اثرات معجزه آسای مکمل گفته می شود توجه کنید. اغلب این مکمل ها غیراستاندارد و خطرناک هستند.

نکاتی که باید در مورد خرید آنلاین مکمل بدانید! 5

نکاتی که هنگام خرید آنلاین مکمل ها باید در نظر داشت

زمانی می توان بطور آگاهانه اقدام به خرید مکمل های تقویتی کرد که تمام نکاتی که باید در مورد خرید مکمل توجه کرد را در نظر داشته باشید. خرید آنلاین مکمل و یا خرید از داروخانه ها تفاوتی ندارد. به شرطی که خرید آنلاین از داروخانه های آنلاین معتبر باشد و ضمن بررسی سایت، مجوزها و تأییدیه های لازم را مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که اصطلاح طبیعی همیشه به معنای ایمن و بدون عوارض نیست. بنابراین بهتر است از کارشناس داروخانه و یا پزشک داروساز بپرسید که آیا مکملی که قصد خرید آن را دارید برای شما ایمن و مفید است یا خیر.

نکاتی که باید در خرید آنلاین مکمل در نظر داشت:

  • بررسی اطلاعات داروخانه

زمانی که درحال خرید مکمل هستید، بررسی مشخصات را نه تنها درمورد محصولات، بلکه برای داروخانه نیز مد نظر داشته باشید. خریداران باید بتوانند با اطلاعات درج شده در سایت وضعیت مشخص و شفافی از داروخانه، نحوه نگهداری داروها، نحوه ارسال آن و همچنین شرایط فروش، بدست آورند. فروشگاه ها باید درباره منبع محصولات و کشور سازنده آنها به روشنی توضیح دهند و با ارائه شناسه محصولات به شما امکان ردیابی و بررسی را بدهد.

  • بررسی برند محصولات

از داروخانه هایی خرید کنید که بهترین برندها را ارائه می دهد. خرید از یک وب سایت قابل اعتماد که برند مورد نظرتان را با قیمت مناسب عرضه می کند بهترین گزینه است. همچنین می توانید براساس ویتامینی که می خواهید برندهای مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را سفارش دهید.

  • قیمت مناسب

قیمت به صرفه یکی از دلایل خرید از داروخانه های آنلاین است. بنابراین داروخانه ای که بهترین برندها و محصولات را با قیمت مناسب عرضه می کند می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر قصد دارید محصول را تنها برای یکبار خریداری کنید ممکن است به قیمت توجه چندانی نداشته باشید اما زمانی که از یک محصول را ماهانه و یا دوره ای سفارش دهید، قیمت آن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

  • گردش محصول بالا

سایتهایی که فروش بالایی دارند و گردش محصولات بالا است این اطمینان را به شما می دهد که همواره از مکمل و ویتامین های تازه با تاریخ انقضای بالا استفاده می کنید.

  • نحوه ارسال و تحویل

نحوه ارسال محصولات و تحویل به خریدار نیز از دیگر نکاتی است که می تواند در انتخاب داروخانه آنلاین اثر بگذارد. بسیاری از سایتها با ارسال رایگان محصول سعی در ارائه خدمات بهتر به مخاطبین هستند. زمانی که تصمیم به خرید مکمل و یا محصول بهداشتی خاصی می کنید. حتما به دنبال داروخانه آنلاین با سریعترین ارسال و بهترین قیمت هستید.

هنوز فرصت برای نجات برجام باقی است
دنبال کنید

داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس darooboom.com با ارسال کمتر از ۲۴ ساعت در محدوده تهران و پست پیشتاز به سایر شهرهای کشور به صورت رایگان یکی از بهترین و سریعترین شرایط تحویل را دارد. همچنین شما می توانید پس از دریافت محصول و درب منزلتان هزینه سفارشتان ار پرداخت کنید.

  • امکان بازگشت کالا

یکی از نکات مهم در خرید آنلاین مکمل اطمینان از امکان بازگشت محصول در صورت عدم رضایت از کالا است. در صورتی که بسته آسیب دیده و یا مکمل با سفارش مغایرت داشته باشد می توانید بسته را بازپس فرستاده و وجه خود را کامل دریافت کنید. داروخانه انلاین داروبوم همچنین گزینه بازگشت محصول را نیز دارد.

سخن آخر

بطور کلی خرید اینترنتی خطرات ذاتی خود را دارد. احتمال کلاهبرداری و سو استفاده، عدم تطابق سفارش با جنس تحویل گرفته شده، آسیب حین ارسال و بسیاری از مسائل دیگر از جمله مشکلات شایع در خرید آنلاین هر نوع محصولی است. با این وجود سیاست ها و اقدامات لازم درباره محصولات غذایی و بهداشتی که مستقیما با سلامت مصرف کننده در ارتباط است لحاظ می شود. کافی است با خرید از داروخانه های اینترنتی معتبر و رعایت تمامی نکاتی که باید در مورد خرید آنلاین مکمل بدانید شرایط ایمن را فراهم ساخته و بدون هیچگونه نگرانی، از مزایای خرید اینترنتی بهره مند شوید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi