جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع گره تولید اولویت تیم اقتصادی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اموراقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم اقتصادی دولت در جریان بازدید از طرحها  نقاط معضل زا و گره ها را  شناسایی کرده و مسائل را حل و فصل می‌کند تا پایداری بنگاههای اقتصادی و تولیدی تامین بشود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

رفع گره تولید اولویت تیم اقتصادی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

به گزارش کرونا نیوز، کارگروه ستاد تسهیل استان با هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار روز یکشنبه برای بازدید از کارخانه های صنعتی« تولید گرانول بازیافتی از صنایع پلیمری» و  «فراوران طبیعت کیان» در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج حضور یافت و مسائل و مشکلات  این ۲کارخانه بررسی شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید به خبرنگار کرونا نیوز گفت: شرط موفقیت یک طرح سرمایه گذاری در بخش سرمایه ثابت و در ادامه تزریق سرمایه در گردش است.

احسان عسگری  ادامه داد:  نوپا بودن فعالیت های صنعتی و پایین بودن درآمد صنایع در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که بنگاه های اقتصادی نوپا و بنیه آنها ضعف باشد.

معاون اقتصادی استاندار یادآوری کرد: ضعف بنیه، باعث می شود طرح های تولیدی در فرایند بازاریابی محصولات، با مشکل مواجه باشند و وقتی بازاریابی به مشکل بر می خورد،طرح زمین گیر می شود.

عسگری گفت: برای کمک به طرح های کهگیلویه و بویراحمد  نیاز به افزایش سرمایه در گردش  داریم که افزایش  سرمایه در گردش با قوانین و دستورالعمل های بانکی ناسازگاری دارد و این موضوع باعث شکل گیری گره های اجرایی در حوزه مدیریت بنگاه های اقتصادی و تعامل آنها با بانکها می شود .

در جریان این بازدید کارگروه ستاد تسهیل ابتدا به سراغ کارخانه صنعتی تولید گرانول بازیافتی از صنایع پلیمری رفت. این کارخانه مرداد ماه سال ۹۴ به بهره برداری رسیده  و حدود ۲۷ شغل مستقیم ایجاد کرده است و حالا پس از ۶ سال فعالیت با مشکل کمبود سرمایه در گردش روبرو شده است.

رفع گره تولید اولویت تیم اقتصادی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

در جریان همین بازدید قرار شد بانک توسعه تعاون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این بانک بگذارد.

زباله های تنگ سریز شهرستان بویراحمد ساماندهی شد+تصاویر
دنبال کنید

در ادامه معاون استاندار به همراه مسئولان دستگاه های اقتصادی و بانکها از کارخانه فراوران طبیعت کیان بازدید کرد. این واحد صنعتی، برای تولید محصولات با کیفیت، زنجیره کامل کشت گیاهان دارویی تا فرآوری را در استان ایجاد کرده است. مدیر این کارخانه مهر اورنگ قائدی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه یاسوج توانسته است محصولاتی با فرمولاسیون منحصر به فرد تولید کند و علم و دانشگاه را به معنای واقعی  با صنعت پیوند بزند.

در محصولات تولیدی این کارخانه برای کاهش اثرات سرطان زایی از محصولات گیاهی استفاده شده است و کاشت و داشت و برداشت مواد اولیه گیاهی آن نیز در استان انجام می شود.

این کارخانه نیز در حال حاضر با کمبود اعتبار برای خرید مواد اولیه برای راه اندازی خط تولید یکی ازمحصولات جدید و سرمایه در گردش روبرو بود.

رفع گره تولید اولویت تیم اقتصادی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

در نهایت قرار شد بانک صنعت و معدن بخشی از تسهیلات مورد نیاز را در اختیار این کارخانه قرار دهد. با این حال در حاشیه این بازدید پیشنهادهایی مبنی بر فعالیت تحت عنوان برندهای دیگر و یا وارد کردن محصول به بازار یاسوج بدون احتساب هزینه حمل ، بازاریابی و یا قرارداد با شرکت های پخش نیز به این سرمایه گذار داده شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi