شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دهدشت، بهمئی و گچساران به لحاظ ابتلا به کرونا پیشتازند

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دهدشت ، بهمئی و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مبتلایان به کرونا پیشتاز هستند که باید در مناطق یاد شده کنترل جدی تری بر روی این بیماری انجام گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66348
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

پرویز یزدان پناه شامگاه جمعه  با اعلام این مطلب به رسانه ها اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۴ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۷۲ نفر مبتلای قطعی و ١٢ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد  تاکنون ۸۱ هزار و یک نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ۵۴۴نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت شامل تست های PCR حدود ۳۲درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

 یزدان پناه تاکید کرد: از ۱۱۸ نمونه رپید تست ۱۱درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه ،بهمئی و گچساران بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: از مردم استان درخوااست داریم که  هر چه سریعتر جهت تکمیل واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات لازم می باشد، چنانچه مجبور به حضور در تجمعی باشید باید استفاده از ماسک ، فاصله حداقل ١.۵ تا ٢ متر با فرد کناری، حداقل زمان حضور و تهویه مناسب رعایت شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi