جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر علوم: تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت اولویت دولت سیزدهم است

یاسوج – کرونا نیوز -معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه، دولت، جامعه و صنعت ارکان توسعه  هستند، گفت: اولویت دولت سیزدهم تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66235
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

معاون وزیر علوم: تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش کرونا نیوز، هاشم داداش پور  روز چهارشنبه،در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در گذشته بسیاری بر این باور بودند که مزیت های نسبی موجب توسعه می شود اما برخلاف این تصور نفت و معادن به عنوان مزیت نسبی  نتوانست در کشور منجر به توسعه شود.
وی ادامه داد: پس از آن مفاهیمی چون مزیت رقابتی و مزیت مشارکتی مطرح شد اما مزیت ها زمانی منجر به توسعه می شود که با دانش همراه باشد.
معاون وزیر علوم افزود: وقتی دانشگاه و صنعت کنار هم قرار بگیرند تحول شگرفی در جامعه به وجود می آید.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت بالای کشاورزی است، عنوان کرد: قرار گرفتن دو عنصر صنعت و دولت در کنار دانشگاه در کشوری مثل هلند نشان داد که می‌توان شاهد تحول باشیم.
داداش پور ادامه داد: مدیر دانشگاه باید علاوه بر مدیریت مسائل داخلی، درصدد اتصال نهادهای مختلف جامعه به دانشگاه باشد تا دانشگاه محلی برای تحول در جامعه باشد.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: هماهنگی و قدرت دادن به دانشگاه از طرف دولت می‌تواند به رشد و توسعه استان مطابق با ارزش‌ و آرمان‌ های انقلاب شکل بدهد.
آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یاسوج امروز برگزار شد و از خدمات احمد عریان درچهار سال گذشته تقدیر و بهادر کرمی به عنوان رئیس دانشگاه یاسوج معرفی شد

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi