جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار:ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ظرف ۱۵روز ساماندهی شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تعیین مهلت ۱۵ روزه از مدیران و دستگاه های مرتبط با حوزه پسماند خواست برای پاکسازی و ساماندهی خروجی و ورودی های شهرهای استان خصوصا یاسوج اقدام کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66205
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

معاون استاندار:ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ظرف ۱۵روز ساماندهی شود

به گزارش کرونا نیوز، کیومرث حاجی زاده امروز (سه شنبه)  در کارگروه پسماند با گلایه از مدیران شهری در حوزه پسماند گفت: ورودی و خروجی شهرهای استان زیبنده این استان با طبیعت و آب و هوای منحصر به فرد آن نیست.

وی افزود: اغلب اوقات در شهر یاسوج مرکز استان، از مهریان تا سرابتاوه در ۲ طرف جاده آشغال انباشته شده است در حالی که نظافت شهرو روستاها باید اولویت شهرداری و دهیاری ها باشد.
حاجی زاده تاکید کرد: رسالت اول شهرداری و دهیاری ها زیباسازی شهرهاست و اعتبار یا هزینه ای هم اگر در اختیار آنها قرار می گیرد برای نظافت است.
وی از مدیران کل امور شهری استانداری و محیط زیست خواست که بر نظافت شهر و روستاها نظارت جدی داشته باشند و با کم کاری ها به صورت جدی برخورد کنند.
معاون امور عمرانی استاندار در این نشست به حساسیت جمع آوری، انتقال و دفن زباله های بهداشتی اشاره کرد و گفت: زباله ها ، فاضلاب و ضایعات بیمارستانی و نخاله های ساختمانی باید مطابق آخرین استانداردهای علمی بی خطرسازی و دفن شوند.
وی یاداوری کرد: اگر خانواده یا فردی به دلیل عدم مدیریت و دفن غیراصولی زباله های بیمارستانی به بیماری مبتلا شود هزینه سرسام آوری برای درمان برای آنها ایجاد خواهد شود.
حاجی زاده گفت: مدیران باید اهمیت موضوع را درک کنند زیرا این موضوعی است که به سلامت خود و خانواده های همه مسئولان دست اندر کار و جامعه ربط دارد.

وی تاکید کرد: باید حساسیت های مربوط به زباله های بهداشتی  در مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی برای دفن انها لحاظ شود.

جمع آوری بنرهای اطلاع رسانی سخنرانی مهرداد بذرپاش در یاسوج/ چنین حرکتی نشات گرفته از سستی و خودباختگی مسئولین امر است
دنبال کنید

حاجی زاده  با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه در استانها و کشورهای توسعه یافته مدیریت و رسیدگی به وضعیت پسماندها است، گفت: درباره دفن و مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله  و حتی نخاله های ساختمانی باید علمی صحبت کنیم.

وی در بخش دیگری به موضوع سایت های زباله شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران اشاره کرد و گفت: در سایت دوپشته دشتروم کار بزرگی صورت گرفته  و فاز اول آن اماده بهره برداری است و باید فازهای بعدی با جدیت دنبال شود.

حاجی زاده یادآوری کرد: سایت زباله گچساران هم از این جهت متفاوت است که هم زباله خانگی و شهری و هم زباله صنعتی را شامل می شود.
معاون امور عمرانی استاندار تاکید کرد : برای واگذاری و ایجاد سایت زباله گچساران باید زباله خانگی و صنعتی با هم برای سرمایه گذاری واگذار شود.

وی ادامه داد: مطالعات و جانمایی سایت گچساران باید ظرف ۴۰ روز آینده انجام شود و به سرمایه گذار واگذار شود.
حاجی زاده ابراز امیدواری کرد سایت گچساران تا سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با اشاره به تخلیه پسماندهای عفونی در  سایت دوپشته دشتروم گفت: پسماند ویژه و عفونی در محل بیمارستان باید بی خطر و عادی سازی شود و که این موضوع توسط دانشگاه علوم پزشکی رعایت نمی شود.
این موضوع با واکنش فروزان نماینده دانشگاه علوم پزشکی روبرو شد.
وی گفت: زباله های عفونی دانشگاه در قالب قرار داد در حال بی خطر سازی است.
فروزان ادامه داد: بیمارستان امام سجاد (ع) با اختیارات خود موضوع بی خطر سازی زباله های عفونی را انجام می دهد و مسئولیت های آن بر عهده آن بیمارستان است. 
وی با اشاره به تصفیه خانه بیمارستان امام سجاد گفت: برای زباله های عفونی بیمارستان امام سجاد(ع) برنامه دستگاه های تفکیک پسماند وجود دارد و اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است. 
نماینده دانشگاه علوم پزشکی، گفت: شرکت های خصوصی در بیمارستان های یاسوج و دهدشت برای بی خطرسازی و تفکسک پسماند فعال است و یک شرکت دیگر متقاضی این موضوع است.
وی در نهایت تاکید کرد که پسماندهای عفونی بعد از بی خطرسازی به سایت دوپشته انتقال داده می شود. موضوعی که معاون شهردار یاسوج نیز آن را تایید کرد و گفت زباله های بی خطر شده عفونی پس از انتقال به دوپشته در گودال های حفر شده، دفن می شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi