شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حدود ۲۵هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد کارت ملی دریافت نکرده اند

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴هزار و ۴۷۶ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان کارت هوشمند ملی را دریافت نکرده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66169
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

حدود ۲۵هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد کارت ملی دریافت نکرده اند

داود صادقی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با کرونا نیوز ، شمار جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۵۶ هزار و ۵۰۹ نفر ذکر کرد و افزود : از ابتدای زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۴۶ هزار فقره کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد : تاکنون پرونده ۹۵و ۶ دهم درصد از افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی معادل ۵۳۲ هزار و ۳۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و برای اغلب آنان  کارت ملی صادر شده و یا در حال صدور است.

 صادقی تصریح کرد امسال ۱۶ هزار و ۸۹۵ نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت کارت هوشمند ملی  ثبت نام و پرونده برای آنان تکمیل شده است.

وی افزود: از ابتدای زمان اجرای این طرح تاکنون ، ۴۳۶ هزار و ۴۳۱ فقره کارت هوشمند ملی به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی کارت ملی صادر شده در ثبت احوال استان وجود دارد که صاحبان آن‌ها هنوز مراجعه نکرده اند ابراز داشت همشهریان برای دریافت کارت ملی خود به مراکز ثبت احول در استان مراجعه کنند.

کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

۲۲۹ ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد
دنبال کنید

 کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف با ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

 صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک ، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم می شود.

برای همه ایرانیان واجد شرایط و دارای سن ۱۸سال به بالا ،کارت هوشمند ملی صادر می‌شود و هموطنان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi