سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرش گردشگران خارجی آماده می‌شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش واکسیناسیون در جامعه گفت: این استان برای پذیرش گردشگران خارجی آماده می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66124
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرش گردشگران خارجی آماده می‌شود

محمد حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با کرونا نیوز افزود: با توجه به بازگشایی مرزهای جمهوری اسلامی ایران به روی گردشگران، شیوه فعالیت مجدد واحدهای گردشگری استان برای خدمات‌رسانی به گردشگران خارجی تدوین و به تمام فعالان گردشگری استان ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: پیش از این، شیوه نامه های بهداشتی خدمات‌رسانی به گردشگران از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا و همچنین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابلاغ شده بود.

حسین زاده عنوان کرد: ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافران ایرانی و خارجی به‌صورت گروهی و انفرادی به مرزهای زمینی و مرزهای هوایی، با ارائه کارت واکسن، آزمایش پی. سی. آر منفی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی منعی ندارد.

وی بیان کرد: بهبود ظرفیت هتلینگ، توسعه حمل و نقل هوایی، سامان‌دهی اردوگاه‌های تفریحی و اقامتی و توسعه روستاهای هدف گردشگری برای جذب گردشگر خارجی در این استان انجام شده است.

بیش از ۲۰۰ آژانس مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی از جاذبه های این استان دیدن می کردند که هر سال نیز افزایش می یافت.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi