جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار:یاسوج و دهدشت همچنان در وضعیت نارنجی به لحاظ کرونا قرار دارند

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بترتیب به مرکزیت یاسوج و دهدشت به لحاظ وضعیت کرونا همچنان نارنجی هستند که باید فرمانداران بیش از پیش شرایط را کنترل کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66085
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

استاندار:یاسوج و دهدشت همچنان در وضعیت نارنجی به لحاظ کرونا قرار دارند

سید علی احمدزاده روز شنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: شرایط استان در مجموع از لحاظ ویروس کرونا بهبود یافته و تعداد شهرهای نارنجی استان به ۲ مورد رسیده اند و شهرهای مارگون، باشت، لنده و بهمئی آبی و شهرهای دنا، گچساران و چرام زرد هستند.

وی افزود: از ظرفیت سپاه و طرح شهید سلیمانی نیز برای بهبود وضعیت استان باید بیشتر بهره ببریم و موانع و کمبودهای موجود در استان برطرف شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص نمونه گیری استان ۵۳ درصد بوده که نسبت به میانگین متوسط کشوری (۴۳ درصد) بالاتر است.

احمدزاده تاکید کرد: روز گذشته شاهد فوت ۲ نفر از هم استانی ها بودیم که نشان می دهد هنوز کرونا در استان تلفات می گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات تجهیزات و دارو در استان برای بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید در اسرع وقت مرتفع شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به هم زمانی فصل شیوع آنفلوآنزا و کرونا و در پی آن افزایش شمار مبتلایان به این ۲ ویروس عفونی به ویژه بیماری کرونا، شرایط را برای بیمارستان‌ها و کارکنان درمان سخت تر می شود.

احمدزاده با اشاره به بازگشایی مدارس استان، افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا اصل بر بازگشایی مدارس است و باید در چارچوب مصوبات این ستاد در استان اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به قرمز بودن شهر نورآباد ممسنی در نزدیکی شهرستان بویراحمد و همجواری آن با شهر یاسوج و باشت، تاکید کرد: باید شیوه نامه های بهداشتی هر چه بیشتر در این مناطق رعایت شود.

زمان دقیق بازگشایی موقت جاده یاسوج – شیراز
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان توصیه کرد : همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند و در تجمعات حضور نیابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز پیش از این گفته بود که آمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به مرز یکهزار و هشت نفر رسید.

هم اکنون ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار مبتلای قطعی و ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها خدمات درمانی دریافت می کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون۷۹ هزارو ۶۵۷  بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi