دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

افراد نیک‌اندیش دارایی‌های خود را وقف اشتغال و ازدواج جوانان کنند

گچساران – کرونا نیوز – مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اوقاف موظف است تا درآمدهای موقوفه های استان را براساس نیت واقفان هزینه کند از خیران نیک اندیش خواست تا دارایی های مورد نظر خود را برای اموری مانند اشتغال و ازدواج جوانان وقف کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65970
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

افراد نیک‌اندیش دارایی‌های خود را وقف اشتغال و ازدواج جوانان کنند

حجت الاسلام امیرعباس نصیرالاسلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه شهرستان باشت در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: مردم شهرستان گچساران با ۲۰ موقوفه درآمدزا رتبه نخست مشارکت در این سنت پسندیده در کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

وی بیان کرد: شهرستان بویراحمد دیگر قطب وقف در استان است که بیشترین درآمد از قبل این سنت در این شهرستان اخذ و هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مجموع این استان ۳۲ موقوفه درآمدزا  در زمینه های مختلف چون تامین هزینه سوگواری های محرم ، کمک به نیازمندان ، برنامه های قرآنی و حمایت از تامین تجهیزات نوشت افزار دانش آموزان مناطق محروم دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های کوچک باشت و چرام در استان  هیچ موقوفه درآمدزایی ندارند از شهروندان توانمند این مناطق خواست برای ثبت نخستین وقف پیش قدم شوند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات دولتی مرمت و توسعه بارگاه امامزاگان استان پاسخگوی نیاز ۲۲۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد نیست تاکید کرد: بیشتر طرح های عمرانی این مراکز فرهنگی از محل کمک های مردمی صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در زمان حاضر ۳۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه استان در دست اجراست که افزون بر فراهم شدن زمینه گردشگری در این مناطق منجر به ایجاد تعدادی فرصت شغلی نیز شده است.

وی تاکید کرد: ۴۲ بقعه متبرکه در شهرستان باشت ثبت شده که در برخی از این بقاع متبرکه نظیر امامزاده میر زینعلی (ع)، امامزاده زاد احمد(ع) و امامزاده فخرالدین (ع) عملیات عمرانی مرمت و نوسازی در دست اجراست.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi