جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: ۱۹ آبان برگ زرینی در افتخارات کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران – کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:روز نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ و مقاومت شجاعانه مردم گچساران در برابر طاغوت برگ زرینی در تاریخ این استان بشمار می رود که همواره باید گرامی داشته شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65964
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

استاندار: ۱۹ آبان برگ زرینی در افتخارات کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش کرونا نیوز، سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در آیین ادای احترام به شهدای نوزدهم آبان و دوران دفاع مقدس در گچساران اظهار داشت: مردم شهرستان گچساران با تقدیم ۶ شهید در این روز تاریخی غیرت و همدلی خود را برای دفاع از آرمان های انقلابی به نمایش گذاشتند.

وی عنوان کرد:شهید و زخمی شدن تعدادی از شهروندان گچسارانی در قیام خونین آبان سال ۱۳۵۷ گوشه ای از فعالیت  های انقلابی مردم این شهرستان برای مقابله با ستم رژیم طاغوت بوده است.

در قیام خونین روز نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ تعداد ۶ تن از جوانان گچسارانی به نام های امیرحسین کیامرثی و شهید غریب پرویزی از طبقه کارگر، شهید سید مذکور پارسی دانشجو، شهید محمد فراشبندی دانش آموز و شهید حسین امینی دانش آموز به شهادت رسیدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتصاب کارگران صنعت نفت گچساران از دیگر فعالیت های انقلابی مردم این خطه است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران کمر رژیم شاهنشاهی با این اقدام هوشمندانه شکسته شد.

احمد زاده تاکید کرد: اگرچه مطالعه تاریخ سراسر افتخار استان نشان می‌دهد مردم این سرزمین هیچ گاه برای مبارزه با ظلم و جور آرام ننشستند اما شهرستان گچساران به دلیل موقعیت نفت خیز بودن خود نقش پررنگی در فعالیت های سال ۱۳۵۷ داشته است.

وی تصریح کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم یکهزار و ۸۰۰ شهید در هشت سال دوران دفاع مقدس نیزنقش ماندگاری در سربلندی ایران اسلامی داشته اند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi