شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیکاری موجب ازدواج دیرهنگام جوانان در کهگیلویه و بویراحمد شده است

یاسوج – کرونا نیوز- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل عمده ازدواج دیرهنگام جوانان در این استان را نبود شغل پایدار برشمرد و از متولیان امور تلاش برای برون رفت از چالش یاد شده را خواستار شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65935
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

کرونا :

بیکاری موجب ازدواج دیرهنگام جوانان در کهگیلویه و بویراحمد شده است

به گزارش کرونا نیوز ، نادیا صداقت روز سه شنبه در نشست ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سند ارتقای جایگاه زنان استان در سال ۹۸ در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد و  در این سند هفت آسیب احصا شد که کاهش آمار ازدواج در استان یکی از آن ها بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی ها نشان داد که از دلایل عمده این آسیب نبود شغل مناسب و در عین حال پایدار برای جوانان بوده است.

صداقت اظهار داشت: بدون تردید با فراهم آوردن زمینه اشتغال در استان، آمار ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد نیز بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های متولی در استان با حمایت از سرمایه گذاران و صنعتی تر کردن استان و واحد های تولیدی زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنند تا از آسیب های اجتماعی دور شوند.

رسانه ها با رعایت انصاف به بیان واقعیت ها  بپردازند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار  انصاف را رعایت کنند و واقعیت های موجود جامعه را بیان کنند.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: برخی رسانه ها در استان آمارهایی از وضعیت خودکشی در یکی از مناطق استان منتشر کرده بودند که خلاف واقع بوده است.

وی همچنین  ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید به دنبال راه حل برای رفع مشکلات جوانان از جمله تسهیل در اشتغال و وام های ازدواج آن ها باشیم.

حجت الاسلام میرمحمدی ادامه داد: آماده همکاری با رسانه های استان در راستای ارائه راهکار و گفت و گو برای رفع آسیب های اجتماعی در استان هستیم. 

سرزندگی زاگرس خون بهای البرز
دنبال کنید

نرخ بیکاری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۸ درصد و در روستاها ۱۰.۱۳ درصد است.

در سال ۱۳۶۵ نرخ رشد روستا نشینی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بود که این میزان هم اکنون ۲۱ درصد کاهش یافته است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi