جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج – کرونا نیوز – فرماندار بویراحمد از اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به این شهرستان با پیگیری ها و رایزنی های نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65932
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

کرونا :

۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت

به گزارش کرونا نیوز، مجید احمدی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد اظهار داشت: ابن میزان اعتبار بین پنج دستگاه اجرایی شهرستان توزیع می شود که یکی از آنها اداره آموزش و پرورش است. 

وی افزود: بسیاری از مسائل، مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اختصاص بخشی از این میزان اعتبار برطرف می شود. 

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پایه و اساس پیشرفت هر جامعه است، بیان کرد: انتظار می رود که مدیران اجرایی،  نهادهای دولتی و مردم اقدام به همکاری و مشارکت لازم با آموزش و پرورش این شهرستان کنند. 

احمدی عنوان کرد: فرهنگ کمک به آموزش و پرورش باید بیش از پیش بین قشرهای مختلف مردم شهرستان بویراحمد گسترش یافته و نهادینه شود. 

وی ابراز داشت: استفاده بیشتری از ظرفیت نیکوکاران برای حمایت از آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شود. 

رییس شورای آموزش و پرورش بویراحمد گفت: بسیاری از مصوبات نشست های شورای آموزش و پرورش این شهرستان تاکنون از سوی دستگاه های اجرایی متولی اجرا نشده است. 

احمدی اظهار داشت: آن دسته از نهادهای دولتی متولی که مصوبات نشست های شورای آموزش و پرورش  بویراحمد را اجرا نکرده یا نسبت به آنها کم توجهی می کنند از سوی اداره آموزش و پرورش این شهرستان اعلام تا علاوه بر رسانه ای کردن برخورد لازم نیز انجام شود. 

وی افزود: چنانچه دستگاه های اجرایی بویراحمد دارای فضای خالی و مازاد هستند آن را برای استفاده در اختیار اداره آموزش و پرورش این  شهرستان قرار دهند. 

احمدی با اشاره به اینکه این فضاهای خالی و مازاد باید در شأن آموزش و پرورش باشند، بیان کرد: پیگیری های لازم برای واگذاری آنها به آموزش و پرورش بویراحمد نیز از سوی فرمانداری این شهرستان انجام می شود. 

اربعین رسانه پرقدرت حادثه عاشورا است
دنبال کنید

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد نیز گفت: ۶۰۰ باب مدرسه در این شهرستان وجود دارد و تعداد دانش آموزان آن نیز حدود ۷۰ هزار نفر است. 

کورش دلشاد اظهار داشت: رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در تمامی مدارس شهرستان بویراحمد با توجه به برگزاری حضوری کلاس های درس الزامی است. 

وی افزود: یکی از اولویت های مهم و دغدغه های اصلی مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تأمین و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است. 

دبیر شورای آموزش و پرورش بویراحمد بیان کرد: آموزش غیرحضوری تاکنون آسیب ها و مشکلات متعددی برای دانش آموزان این شهرستان ایجاد کرده و به همین دلیل نیز باید کلاس های درس حضوری باشند. 

دلشاد عنوان کرد: شرط مهم برای برگزاری حضوری کلاس های درس در شهرستان بویراحمد واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آنها است. 

وی ابراز داشت: تاکنون ۸۲ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد معلمان شهرستان بویراحمد ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ۳۸ باب مدرسه هیأت امنایی در شهرستان وجود دارد و سال گذشته نیز با توجه به غیرحضوری بودن کلاس های  درس به دلیل شرایط کرونایی هزینه فوق برنامه آنها افزایش داده نشد. 

دلشاد اظهار داشت: بمنظور تعیین هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی جاری اقدام به سطح بندی آنها شامل یک، ۲ و سه شده است. 

وی افزود: در این نشست حداقل هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی جاری ۲ میلیون ریال و حداکثر آن نیز چهار میلیون ریال مصوب شد.  

دلشاد بیان کرد: دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از پرداخت هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی  شهرستان بویراحمد معاف هستند. 

نگاهی به خدمات انقلاب اسلامی در تامین و انتقال آب در گچساران
دنبال کنید

شهرستان بویراحمد بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از شهرستان های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi