جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشت پاییزه در ۱۳۱ هزار هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد

گچساران – کرونا نیوز – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت پاییزه محصولات زراعی گندم، کلزا و جو در ۱۳۱ هزار هکتار از مزارع این استان هدفگذاری شده است .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65881
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

کشت پاییزه در ۱۳۱ هزار هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد

عیسی راستین نسب روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز، افزود: در صورت بارندگی های مطلوب امسال گندم آبی در ۲۰ هزار هکتار و دیم در ۸۰هزار هکتار ، جو آبی در ۲هزار  و ۵۰۰ هکتار، جو دیم در۲۶ هزار هکتار و دانه های روغنی کلزا در سه هزار هکتار از مزارع  مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت می شود.

وی بیان کرد: تاکنون گندم در ۳۰۰ هکتار ، جو در ۱۷۰هکتار و دانه های روغنی کلزا در ۴۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بذر و کود مورد نیاز کشت پاییزه در استان تامین شده و مشکلی از بابت ماشین آلات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

وی به بهره برداران توصیه کرد تا با استفاده از بذرهای اصلاح شده و با مصرف متعادل کود، رعایت اصول زراعی در مرحله کاشت، بیمه کردن محصولات به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کمک کنند.

نیمه نخست امسال ۳۸هزار و ۷۵۲ تن گندم ، افزون بر ۲۰ هزار تن جو  و یکهزار و۵۱۳ تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi