جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارشناسان آلمانی به کاوش‌های تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در این استان با حضور کارشناسانی از کشور آلمان آغاز می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65806
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

کارشناسان آلمانی به کاوش‌های تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند

به گزارش کرونا نیوز ، مجید صفایی روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ، افزود: این کاوش در زمینه‌های مردم‌شناسی ، ایران‌شناسی و ارتباطات اجتماعی در دو منطقه تاریخی شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این برنامه بر اساس تفاهم‌نامه پژوهشگاه وزارت خانه جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه کلن آلمان با هدف بررسی قدمت تاریخی و پژوهش‌های باستان‌شناسی در استان انجام می‌شود.

صفایی بیان کرد: این کاوش با حضور سه نفر باستان‌شناس آلمانی از دانشگاه کلن آلمان از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی و کاوش باستان‌شناسی در استان انجام‌شده که مهم‌ترین این اقدامات ساماندهی شهر تاریخی دهدشت و کاوش باستان‌شناسی در روستای‌های سادات محمودی شهرستان دنا است.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی برای گردشگران علاقه مند به تاریخ این سرزمین جذاب است.

بیش از ۶۱ آسیاب ، ۵۴ خانه تاریخی،  ۴۳ قلعه ، ۴۰ آب انبار ، ۲۳ بقعه متبرکه ، ۱۹ گورستان ، ۱۷ استودان ، ۱۳ پل ، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرای این استان در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi