شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیرساختها برای فعالیت خانواده های ایرانی در رشته اسکی مهیا شده است 

یاسوج – کرونا نیوز – رییس فدراسیون اسکی گفت: زیرساخت های فرهنگی برای حضور و فعالیت هر چه بیشتر خانواده های ایرانی در این رشته ورزشی مهیا شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65706
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

زیرساختها برای فعالیت خانواده های ایرانی در رشته اسکی مهیا شده است 

به گزارش کرونا نیوز، عباس نظریان روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خواستار رایزنی وی برای رفع مشکلات رشته ورزشی اسکی این استان شد. 

وی اظهار داشت: ظرفیت و قابلیت ورزشکاران رشته ورزشی اسکی کهگیلویه و بویراحمد چشمگیر بوده و در صورت حمایت لازم می توانند در کشور  مطرح شوند. 

رییس فدراسیون اسکی گفت: نگاه ویژه، همراهی و حمایت مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از ورزش این استان به ویژه رشته اسکی تحسین برانگیز بوده و انتظار می رود که با جدیت تداوم داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: ورزش دارای اهمیت بسزایی بوده و یکی از راهکارهای مهم برای تأمین سلامت افراد جامعه و جلوگیری از بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است. 

آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: ورزش های همگانی و رزمی، اسکی، فوتبال، دوومیدانی، والیبال و کشتی از رشته های فعال و دارای جایگاه در کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی خواستار رفع مشکل ترافیک جاده دسترسی به پیست اسکی کاکان یاسوج به ویژه در روزهای تعطیل شد. 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار بیان کرد: مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان یار و یاور ورزش استان هستند. 

بهروز جهانبخش اسکی را یک رشته ورزشی مفرح و نشاط آور دانست و اظهار داشت: پیست اسکی کاکان یاسوج تنها پیست اسکی کشور  بوده که از گاز شهری بهره مند است. 

وی افزود: بزودی مدرسه اسکی در پیست اسکی کاکان یاسوج راه اندازی می شود و این پیست آمادگی لازم برای میزبانی از رقابت های قهرمانی کشور را دارد.  

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای این پیست در آینده ای نزدیک با حمایت فدراسیون اسکی و  همکاری مسئولان اجرایی استان توسعه می یابد. 

چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس/آلبوم شهدای استان در انتظار اعتبار
دنبال کنید

جهانبخش عنوان کرد: برپایی جشنواره فرهنگی، ورزشی برفی در پیست اسکی کاکان یاسوج با همکاری اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه های مهم اداره کل ورزش و جوانان و هیأت اسکی این استان است. 

وی ادامه داد: این اقدام می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگر و توریسم ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی کند. 

جهانبخش خواستار حمایت مادی و معنوی بیش از پیش فدراسیون اسکی از این رشته ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد شد. 

همچنین رییس هیات اسکی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: ترافیک روزهای پایانی هفته معضل مهم در تردد ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم به سوی پیست اسکی کاکان یاسوج است. 

حمید زرافشان اظهار داشت: انتظار می رود که مسئولان پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد برای رفع  این مشکل همکاری و مشارکت کنند. 

وی افزود: استعدادیابی پسران و دختران زیر ۱۲ سال و راه انداری مدرسه اسکی از برنامه های مهم هیات اسکی کهگیلویه و بویراحمد است. 

پیست اسکی کاکان در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

این پیست به طول ۶۰۰ متر در جاده ارتباطی یاسوج – اقلید و در منطقه سردسیری کاکان شهرستان بویراحمد قرار داشته و ارتفاع آن از سطح دریا نیز ۲ هزار و ۶۰۰ متر است. 

بیش از ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi