سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانور زلزله و تخلیه اضطراری در گچساران برگزار شد

گچساران- کرونا نیوز – همزمان با فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل مانور زلزله و تخلیه اضطراری با حضور جمعی از مسئولان گچساران در آموزشگاه علم الهدی دوگنبدان مرکز این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65691
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

مانور زلزله و تخلیه اضطراری در گچساران برگزار شد

به گزارش کرونا نیوز ، رئیس جمعیت هلال احمر گچساران در این آیین گفت: آمادگی گروه های امدادی در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده و تشویق مردم برای یادگیری مهارت های امداد و نجات از مهمترین اهداف برگزاری این مانور بوده است.

علی فتحی افزود: در این مانور اطفا حریق، پناهگیری، حمل مصدوم، نجات مصدوم در ارتفاع، و قطع یا وصل شبکه آب، برق، تلفن وگاز انجام شد.

وی بیان کرد: برگزاری مانورهای امداد و نجات نقش مهمی در مدیریت بحران در زمان وقوع انواع حوادث طبیعی خواهد داشت.

فتحی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس یکی از مکانهای شلوغ است و هنگام حوادث اینگونه مکانها پرخطر است باید آموزشهای لازم به دانش آموزان و کادر مدرسه ارائه شود.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مکانهای حادثه خیز کشور است گفت: سالانه حوادث متعددی از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی  در این استان رخ می دهد که برپایی این مانور ها آمادگی نیروها امدادی را افزایش خواهد داد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه برگزاری مانور نقش مهمی در سنجش  و آمادگی نیروهای امدادی دارد گفت: با اجرای این مانورها نقاط ضعف تیم های امدادی شناسایی و رفع خواهد شد.

علیرضا اتابک افزود: مانور زلزله و تخلیه اضطراری با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، اتفاقات آب، برق، گاز و تلفن دوگنبدان برگزار شد.

وی بیان کرد: ۵۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان برگزار می شود.

هشت تا ۱۴ آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi