چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۱۴۹ میلیارد ریال به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

گچساران- کرونا نیوز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۴۹ میلیاردو ۲۷۹ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی طرح های مهم بخش کشاورزی این استان امسال تخصیص یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65679
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

بیش از ۱۴۹ میلیارد ریال به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

الیاس تاج الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: بیش از ۴۳۲ میلیارد و ۴۵۷ میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال از محل اعتبارات استانی  برای زیر ساخت طرح های  مهم بخش کشاورزی این استان در نظر گرفته شد که امید است با جذب این میزان اعتبارات تحول خوبی در بخش کشاورزی ایجاد شود.

وی بیان کرد: این میزان اعتبارات برای ۱۰ طرح  عمرانی مهم بخش کشاورزی از جمله اجرای سد خاکی کوهبرد کهگیلویه، اجرای سد خاکی ایلی آباد بهمئی، تامین آب اراضی مختار،تامین آب اراضی شمس آباد چرام، تامین آب اراضی آبلش لنده، تامین آب اراضی سمرون و احمد غریب و ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه تحت فشار باباکلان در نظر گرفته شد.

تاج الدینی اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح تامین آب اراضی مختار را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، تامین آب اراضی شمس آباد چرام را یک میلیارد ریال، تامین آب اراضی آبلش لنده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تامین آب اراضی سمرون و احمد غریب را ۱۰۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال، تامین آب اراضی دشت بن لنده را ۲۵ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال، ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه تحت فشار باباکلان را ۴۵ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال، ساخت ایستگاه پمپاژ چاه تلخ و چالموره را سه میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال، مطالعه و ساخت ایستگاه پمپاژ آب روستا بن زرد را۵۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال امسال برای اجرای سد خاکی کوهبرد کهگیلویه در نظر گرفته شد که از این میزان ۶۹ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

معاون وزیر کشور: نرخ بیکاری کشور در دولت یازدهم دو درصد کاهش می یابد
دنبال کنید

تاج الدینی اظهار داشت: میزان اعتبارات اجرای سد خاکی ایلی آباد بهمئی امسال ۲۴ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال بوده که بیش از ۱۹ درصد آن تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این میزان اعتبارات طرح های عمرانی مهم بخش کشاورزی استان تاکنون ۳۲ درصد آن تخصیص یافته است.

وی ابراز کرد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه تحت فشار باباکلان یکی از  طرح های مهم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گچساران است که با اجرای این طرح ۵۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه تامین آب خواهد شد.

 تاج الدینی  ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۶ آغاز شده و برای اجرای پروژه پمپاژ منطقه باباکلان  تاکنون۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را  بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب و ۴۰۰ میلیارد برای اجرای سیستم های آبیاری نوین  این طرح مورد نیاز است.

تاج الدینی گفت: با تکمیل این طرح ها اقدامات مناسبی در ماندگاری مردم در روستاها و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی برداشته خواهد شد.

وی  توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین مزایای ساخت سد کوهبرد کهگیلویه دانست و بیان کرد:  با اجرای این سد ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم حومه غربی دهدشت به آبی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات طرح تامین آب اراضی سمرون و احمد غریب سال ۹۳ آغاز شد که با تکمیل این طرح به ۳۰۰ هکتار از اراضی این منطقه آبرسانی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

مسئولان از سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگرانند
دنبال کنید

این استان که یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.

کشاورزان  کهگیلویه و بویراحمد۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در اختیار دارند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۷۲ هزار تن محصول است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi