جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد پایش می شوند 

یاسوج – کرونا نیوز – رییس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران مطبوعات و رسانه های این استان پس از ارزیابی های لازم و بررسی های دقیق پایش می شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65646
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد پایش می شوند 

به گزارش کرونا نیوز، سید داوود موسوی منش روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری این استان در یاسوج اظهار داشت: هدف از چنین اقدامی مشخص شدن خبرنگاران واقعی استان  است. 

وی افزود: ساختمان خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد واقع در شهر یاسوج مرکز این استان نیمه کاره رها شده که از متولیان امر و مسئولان اجرایی استان انتظار می رود برای تکمیل آن همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.  

رییس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین مشکل خبرنگاران مطبوعات و رسانه های این استان نداشتن مسکن است. 

موسوی منش عنوان کرد: خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات رفاهی و معیشتی متعدد مواجه هستند که درخواست می شود متولیان امر و مسئولان اجرایی استان در زمینه بیمه خبرنگاری و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن اقدام کنند.   

وی با اشاره به کثرت پایگاه‌ های خبری در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: انتظار می رود که متولیان امر در مرکز کشور با توجه به اشباع این عرصه در استان مجوز و پروانه جدیدی صادر نکنند. 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جوانترین و پویاترین رسانه‌ های کشور در این استان است حال آنکه خبرنگاران و رسانه های استان در زمینه تجهیزات و امکانات رفاهی و معیشتی مظلوم هستند. 

رضا خردمند اظهار داشت: هم اینک ۱۱۴ پایگاه خبری، ۱۴ خبرگزاری، ۶ هفته نامه، پنج روزنامه استانی، ۵۵ روزنامه کشوری و چند رسانه برخط و غیر برخط در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند. 

وی افزود: ۹۷ درصد خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد بدون مسکن، بیمه و خودرو بوده و نیازمند حمایت جدی تر متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان هستند. 

ورود آنفلوآنزای پرندگان به کهگیلویه وبویراحمد/ هزار مرغ معدوم شد
دنبال کنید

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی ساختمان خانه مطبوعات  این استان اقدام ارزشمندی بود که از سوی حسین کلانتری استاندار وقت استان انجام شد. 

خردمند با بیان اینکه این ساختمان نیاز به شتاب بخشی در تکمیل دارد، عنوان کرد: امسال پنج میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت. 

وی ابراز داشت: پس از تکمیل این ساختمان اقدام به تجهیز آن از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد می شود. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خبرنگاران علاوه بر بیان نقاط ضعف و قوت بر امور مختلف نیز نظارت می‌ کنند. 

عبدالعزیز تقی زاده با اشاره به اینکه هویت بخشی از نیازهای اصلی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار داشت: فعالیت ۱۱۴ پایگاه خبری در این استان جای تأمل داشته و چنین مسأله ای علاوه بر آنکه یک فرصت است نوعی تهدید نیز محسوب می شود.  

وی افزود: خبرنگار نقش و جایگاه ویژه‌ ای در جامعه داشته و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد نیز تا حد قابل ملاحظه ای مظلوم هستند. 

مرضیه جوشن عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید شان والای خبرنگاران بیش از پیش در این استان حفظ  شده و ارتقا یابد.  

زیبا کرمی دیگر عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انتظار می رود که توزیع آگهی‌ بین مطبوعات و نشریه های  استان ساماندهی و عدالت در این زمینه رعایت شود. 

یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رسانه های این استان هر چه بیشتر مورد توجه و حمایت متولیان امر و مسئولان اجرایی استان قرار گیرند. 

ثبت نام مسابقات قرآنی مدهامّتان در قم آغاز شد
دنبال کنید

عیسی فتحی اظهار داشت: نداشتن مسکن بزرگترین و جدی ترین مشکل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد است که از متولیان امر و مسئولان اجرایی استان انتظار می رود در این زمینه چاره اساسی بیندیشند. 

وی افزود: جایگاه رسانه و خبرنگار در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته تا حدودی بهتر شده اما خبرنگاران حرفه‌ ای و باتجربه این استان کمترین میزان درآمد و بیشترین میزان استرس را دارند. 

این عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کثرت رسانه ها در استان از یک سو می تواند در توسعه و پیشرفت آن  مؤثر باشد و از سوی دیگر نیز نتایج منفی دارد. 

فتحی عنوان کرد: باید برای ارتقای کیفی روزافزون رسانه های کهگیلویه و بویراحمد تلاش کرد تا نقش مؤثرتری ایفا کنند. 

وی ابراز داشت: خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن کمبودهای متعدد تاکنون توانسته اند به کاهش یا رفع مشکلات مختلف مردم استان کمک کنند و نقش آنان در این راستا بی بدیل است. 

فتحی گفت: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی، واحدهای صنعتی و مشاغل خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برای تبلیغ محصولات و  تولیدات خود از ظرفیت رسانه های این استان استفاده کنند. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi