جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلایل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای ارسال یک نامه به مدارس

یاسوج- کرونا نیوز- این روزها نامه ای در گروه های مجازی در کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می شود که در آن از روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خواسته شده که لیست دانش آموزان سادات فاقد توان مالی خرید تبلت را به اداره کل ارسال کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65643
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

دلایل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای ارسال یک نامه به مدارس

به گزارش کرونا نیوز، مدیران مدارس نیز برای جمع آوری اطلاعات لازم ،نامه را که به امضای هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان رسیده است در گروه های مجازی کلاسی ارسال کرده و از معلمان می خواهند اسامی دانش آموزان سادات را برای معرفی به اموزش و پرورش و دریافت تبلت اعلام کنند.
این موضوع یعنی تقسیم دانش اموزان به سادات و غیر سادات  باعث ایجاد حساسیت هایی در استان شده است.برخی با دیدن نامه در گروه های مجازی نگران ایجاد تبعیض جدیدی به عنوان دانش اموزان سادات و غیر سادات در مدارس هستند.
موضوعی که  در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم به آن پرداخته شده و  آموزش و پرورش هم با تایید این نامه دلایل خود را برای چنین درخواستی از مدارس اعلام کرده است.
رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:آموزش و پرورش هیچگونه تقسیم بندی در خصوص دانش آموزان انجام نداده است و این نامه درخواست مجمع خیرین سادات کشور  است که از معاون وزیر و استان ها درخواست کرده اسامی دانش آموزان سید را در اختیار این مجمع قرار دهند .
داریوش کرمی ادامه داد: آموزش و پرورش استان تنها به عنوان یک رابط اقدام به جمع آوری این آمار کرده است ، همانگونه که کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادها و مجامع چنین کاری را انجام داده و لیست دانش آموزان تحت پوشش کمیته و بهزیستی و…. را از آموزش و پرورش طلب می کنند.
وی یاد آوری کرد: آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات قادر به تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزان نیازمند نیست و از طریق کمک های خیرین و سایر نهادها بخشی از نیازهای خود را تامین می کند. 
کرمی با بیان اینکه ۴۴ هزار دانش آموز استان  به گوشی هوشمند ، تبلت و اینترنت دسترسی ندارند ، گفت: آموزش و پرورش ملزم  است به اشکال گوناگون نیاز این بخش عمده از دانش آموزان را تامین کند.
وی تصریح کرد که نامه مذکور از سوی وزارتخانه برای تمامی استان های کشور ارسال شد ولی تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به حاشیه شده و مقدمه ای برای تنگ نظران و فرصت طلبان سیاسی شده که آموزش و پرورش استان را مورد هجمه سیاسی قرار دهند در حالی که استان هیچگونه دخالت و تصرفی در نامه وزارتی ندارد و مجری مکاتبات وزارت خانه بوده است.

مبارزه با استکبار ریشه در ادیان الهی ما دارد
دنبال کنید

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دارد که ۳۴ درصد آنها در روستاها و مدارس عشاریری مشغول تحصیل هستند.

۴۸ هزار نفر از دانش آموزان استان به تبلت و گوشی دسترسی ندارند.۸۰ درصد دانش اموزان روستایی و عشایری استان نیز از هر گونه امکانات آموزشی مجازی از جمله اینترنت، گوشی و تبلت محرومند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi