جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۰۷ هزار دز واکسن نیاز دارد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت به ۱۰۷ هزار و ۵۶۷ دز واکسن برای تزریق دز دوم در استان نیاز است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65640
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۰۷ هزار دز واکسن نیاز دارد

به گزارش کرونا نیوز،علیرضا عوض پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۷۷ هزار نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۹۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از کرونا انجام واکسیناسیون بوده و بدون شک سوالی که برای مردم پیش می‌آید اینکه واکسیناسیون استان در چه مرحله‌ای است، چه تعداد واکسن تزریق کرده‌اند و چه میزان واکسن نیاز است.

عوض پور عنوان کرد: همچنین طبق گزارشی که وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در استان‌ها منتشر کرده جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ( با احتساب جمعیت اتباع) ۷۶۳ هزار نفر اعلام شده است.

وی ابراز داشت: جمعیت ۱۲ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد با احتساب جمعیت اتباع خارجی ۵۸۰ هزار و ۴۹۸ نفر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳ هزار و ۴۲۹ دز واکسن تحویل استان شده است.

عوض‌ پور در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۴۶ نفر نوبت اول، ۹ هزار و ۷۶۵ نفر نوبت دوم و ۳۲ نفر دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۱۱ هزار و ۶۴۳ نفر طی ۲۴ ساعت واکسینه شدند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۷۰ هزار و ۷۹۱ نفر دُز اول، ۳۲۲ هزار و ۷۲۶ نفر دُز دوم و ۵۲۵ نفر دُز یادآور را دریافت کردند که در مجموع ۷۹۴ هزار و ۴۲ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.

ده شیخ، غاری شگفت انگیز با ۱۳۵ میلیون سال قدمت
دنبال کنید

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۶.۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده، تصریح کرد: موجودی واکسن خالص استان ۲۴۲ هزار و ۱۹۸ دُز است.

عوض پور تصریح کرد: ۶۱ درصد مردم نوبت اول واکسن و ۴۲ درصد نوبت دوم را دریافت کردند، ضمن اینکه پوشش کامل واکسن افراد ۱۲ سال به بالا در استان ۵۶ درصد است.

هم اکنون ۲۱۱ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد  بستری هستند که از این تعداد۹۳ بیمار  مبتلای قطعی و ۱۰ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها خدمات درمانی دریافت می کنند.  

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi