جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: مشکلات نباید مانع تحصیل دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد شود

یاسوج – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبارات، امکانات یا زیرساخت های آموزشی نباید به هیچ وجه مانع ادامه تحصیل دانش آموزان این استان شود. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65601
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

استاندار: مشکلات نباید مانع تحصیل دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد شود

به گزارش کرونا نیوز، سید علی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اهمیت  چشمگیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: ریشه تمامی ترقی ها و پیشرفت های کشور در آموزش و پرورش است. 

وی ادامه داد: می طلبد که آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود رسیده و به نقش ارزنده آن توجه جدی تری شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش و پرورش این استان نمی تواند به تنهایی مسائل، مشکلات و کمبودهای خود را برطرف کند و بر همین اساس نیز لازم است که مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان پای کار آمده و در حد توان به آن کمک کنند. 

احمدزاده عنوان کرد: سال تحصیلی جدید اصل بر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد همراه با رعایت  فاصله فیزیکی باشد و تلاش ها و اقدام های لازم نیز در این زمینه در استان انجام شود. 

وی با اشاره به تأثیر چشمگیر ارتباط بین معلم و دانش آموز در آموزش حضوری، ابراز داشت: زیبنده نیست که آب، برق یا گاز مدرسه ای در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بدهی قطع شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس این استان نیز هر چه زودتر بدهی آب، برق و گاز خود را پرداخت و تسویه کنند.  

احمدزاده اظهار داشت: بمنظور خرید تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزان کم بضاعت کهگیلویه و بویراحمد باید علاوه بر اعتبارات استانی از ظرفیت نیکوکاران بومی و غیربومی نیز استفاده شود. 

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ملی ارتقای سواد حرکتی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد و تهیه هدایای  دانش آموزان و معلمان برگزیده این استان در بیست و دومین دوره جشنواره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری در حد توان تأمین و پرداخت  می شود. 

دانشگاه یاسوج رتبه نخست واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان را کسب کرد
دنبال کنید

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهمیه کلاس های درس هر سه مقطع این استان در سال تحصیلی جدید بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش هفت هزار و ۶۵ مورد بوده و نمی توان بیشتر از این تعداد کلاس درس در استان دایر کرد. 

هادی زارع پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نسبت دانش آموز به معلم وضعیت مناسب و مطلوبی در کشور دارد. 

وی افزود: بطور میانگین در کشور به ازای هر ۲۶ دانش آموز یک معلم تدریس می کند حال آنکه در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۱۸  دانش آموز یک معلم مشغول به تدریس است.  

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۸۰ کلاس درس مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در این استان زیر ۱۰ دانش آموزی است. 

زارع پور  با بیان اینکه ۵۳.۲ درصد مدارس هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد زیر ۳۰ دانش آموزی است ، ابراز داشت: وجود چنین مدارس و کلاس های درس در کهگیلویه و بویراحمد هزینه آموزش را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داده و  برای دولت و وزارتخانه هزینه بردار است.   

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ساماندهی معلمان این استان و صدور ابلاغ آنان از طریق آنلاین انجام شد حال آنکه سال های گذشته حضوری بوده است. 

زارع پور اظهار داشت: انتصاب مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمد از امسال آزمونی شده و همچون سال های قبل سلیقه ای و جناحی  نیست. 

وی افزود: افرادی در این آزمون پذیرفته و به عنوان مدیر مدارس کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شوند که ۶۰ درصد نمره آن را کسب کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در زمینه توزیع کتاب های درسی و واکسیناسیون دانش آموزان رتبه ۲  کشور را دارد. 

۴۰ درصد مدارس فرسوده کشور در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند
دنبال کنید

زارع پور عنوان کرد: تاکنون ۸۶ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند. 

وی ابراز داشت: آن عده از دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد که به هیچ روش آموزشی اعم از حضوری، تلویزیونی یا شبکه ملی شاد دسترسی ندارند برای آنان درسنامه و فایل ویدئویی تهیه شده تا هیچ دانش آموزی در این استان از تحصیل بازنماند. 

زارع پور گفت: سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال اعتبار سرانه بهداشتی تأمین و بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد در حالی که این  میزان از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که ناکافی است. 

وی بر لزوم واکسیناسیون تمامی رانندگان سرویس های رفت و آمد مدارس کهگیلویه و بویراحمد و رعایت فاصله فیزیکی و شیوه نامه های  بهداشتی از سوی دانش آموزان در این سرویس ها تأکید کرد. 

زارع پور اظهار داشت: سال تحصیلی جاری طرح ملی ارتقای سواد حرکتی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی در ۴۰ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد معادل ۲۶۳ مدرسه و برای بیش از ۵۰ هزار دانش آموز استان اجرا می شود. 

وی افزود: اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد منجر به افزایش آمادگی جسمانی و بهبود فعالیت بدنی دانش آموزان دوره ابتدایی  استان خواهد شد. 

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi