چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است 

یاسوج – کرونا نیوز – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در این استان، گفت: نگرش هدفمند و پاسخگویی بهتر به خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65574
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است 

به گزارش کرونا نیوز، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی به جنبه عملکردی و جایگاه  مدیریتی نیز توجه کنند. 

وی افزود: هیچ فردی جز یک روابط عمومی حرفه ای نمی تواند رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد. 

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روابط عمومی دستگاه های  اجرایی این استان علاوه بر تعهد نیازمند  تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار است، بیان کرد: یک روابط عمومی پویا و کارآمد نقش محوری ایفا می کند. 

هاشمی با بیان اینکه از روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است،  عنوان کرد: روابط عمومی‌ زمانی‌ می ‌تواند نقش‌ راهبردی خود را در نهاد دولتی ایفا کند که‌ در تشکیلات‌ آن کارآمدی لازم را داشته باشد.  

وی ابراز داشت: می طلبد که مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از کارکردها، قدرت و  اثربخشی روابط عمومی ها بیشتر بهره  مند شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه روابط عمومی ها از سوی مدیران دستگاه های اجرایی این  استان بیش از پیش تقویت شود. 

هاشمی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و  تجهیزات روز، به خدمت گرفتن نیروهای  انسانی  متخصص و آموزش نیروها از شرایط مهم در روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید با درک شرایط و شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب در شناخت و درک صحیح اهداف والای سازمان یاری دهنده باشند. 

تقویم اجرایی حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد 
دنبال کنید

هاشمی به نقش روابط عمومی دستگاه های اجرایی در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار برنامه  ریزی های پژوهشی در زمینه مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در انجام مأموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط عمومی ها و تقویت عملکرد شد.  

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش مهارت، دانش افزایی حرفه ای و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای  الکترونیکی ضرورت روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان است. 

هاشمی عنوان کرد: چنانچه روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و جایگاه آنها تقویت شود می توان انتظارات عملگرایی و کارآمدی از آنها مطالبه کرد. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به وظیفه‌ مهم‌ روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در تولید محتوا و اطلاعات‌، انعکاس‌ و اطلاع رسانی صحیح به‌ مخاطبان، تصویرسازی مثبت‌ از سازمان‌ و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورهای آن  تأکید کرد. 

عبدالعزیز تقی زاده اظهار داشت: روابط عمومی‌ دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای‌ موفقیت بیشتر در وظایف‌ خود و ایفای‌ نقش‌  مؤثرتر باید از ‌ویژگی هایی ‌شامل مهارت های علمی‌ و عملی، احساس‌ مسئولیت ‌اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت‌ ارتباطی، نوآوری‌ و برخورداری از تعهد و ایمان‌ به‌ حقانیت‌ افکار عمومی‌ و مخاطبان برخوردار باشند. 

وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید در بسیاری‌ از موارد  به طور عملی نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌  ایفا کند زیرا یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است. 

دبیر شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده روابط عمومی دستگاه های اجرایی، بیان کرد: روابط عمومی  مجموعه ‌ای‌ با ساختار ارتباطات‌ آگاهانه‌ و برنامه‌ ریزی شده با شیوه‌ های‌ علمی ‌و حتی هنری‌  در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع مخاطب و مردم را داشته باشد. 

پیام قدردانی محمد حبیبی نژاد از همدردی مردم و مسئولان
دنبال کنید

تقی زاده عنوان کرد: تلاش می شود که روابط  عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های این  استان در وحدت‌ بخشی‌ هماهنگ عمل کنند. 

وی ابراز داشت: روابط عمومی دستگاه های  اجرایی و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد باید از تبلیغ‌ آشوب‌ آفرین‌، هیجانی‌ و تبلیغات  خاکستری و سیاه پرهیز کرده و منبع‌ ایجاد اعتبار نزد مخاطبان باشند. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi