شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۲هزارنفر در گچساران بیمه رایگان سلامت هستند

گچساران- کرونا نیوز – رئیس اداره بیمه سلامت گچساران گفت:۴۲هزار نفر از ساکنان این شهرستان در قالب صندوق های روستایی و همگانی از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65571
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

۴۲هزارنفر در گچساران بیمه رایگان سلامت هستند

 سید نجف مسعودی روز شنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی گچساران افزود: از این تعداد ۳۲ هزار نفر در قالب صندوق بیمه روستایی و ۱۰ هزار نفر نیز زیر پوشش صندوق بیمه همگانی هستند.

وی بیان کرد: در مجموع ۵۷ هزار شهروند این شهرستان در قالب پنج صندوق روستاییان، همگانی، ایرانیان،کارکنان دولت و سایر اقشار زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت گچساران با اشاره به برداشته شدن آزمون وسع برای شناسایی افراد نیازمند در دوران شیوع کرونا تاکید کرد: شهروندانی که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به  صورت رایگان زیر پوشش صندوق بیمه همگانی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: ۸۰ مؤسسه خدمات درمانی دولتی و خصوصی در گچساران شامل بیمارستان ها، مطب های خصوصی، داروخانه ها ، آزمایشگاه ها ، سونوگرافی ، فیزیوتراپی و رادیولوژی طرف قرارداد این سازمان است.

۴۲هزارنفر در گچساران بیمه رایگان سلامت هستند

مسعودی تاکید کرد: در زمان حاضر هفت پزشک خانواده در مناطق مختلف مانند گچساران باباکلان ، لیشتر ، آبشیرین ، امامزاده جعفر ، دیل و چهاربیشه به بیمه شدگان خدمت می کنند.

وی بیان کرد: پرداخت از جیب برای بیماران بستری زیرپوشش بیمه سلامت ساکن شهرها و روستاها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مسعودی  ابراز داشت: پنج دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این شهرستان خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

رئیس اداره بیمه سلامت گچساران تاکید کرد: حذف دفترچه فیزیکی و نسخه نویسی الکترونیک از برنامه های بیمه سلامت در دوران کرونا بوده است.

نسخه الکترونیکی توسط پزشک تجویز شده و کد رهگیری به بیمار ارائه می‌شود که بیمار با ارائه کد ملی یا کد رهگیری خود به داروخانه یا مرکز پاراکلینیک می‌تواند دارو یا خدمات مربوطه را بر اساس تجویز پزشک دریافت کند.

رئیس دانشگاه یاسوج سرانجام تسلیم مطالبه دانشجویان شد
دنبال کنید

با نسخه الکترونیک، گردش کار نسخه‌ ها از زمان تجویز تا زمان نسخه پیچی یا انجام آزمایش و ارائه خدمات پاراکلینیکی، مکانیزه و الکترونیکی می‌شود.

اهمیت نسخه الکترونیکی این است که می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ، در زمینه تصمیم گیری‌ های نظام سلامت هم موثر باشد. به طور مثال این داده‌ ها می‌تواند اطلاعاتی مانند میزان مصرف هر قلم دارو یا آمار مبتلایان به یک نوع بیماری مشخص را به دست بدهد.

حذف دفترچه‌های درمانی یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز در راستای اجرای دولت الکترونیک و ایجاد پایگاه داده سلامت برای مردم است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های دولت و بهبود ارائه خدمات به مردم منجر شود.

مسعودی با اشاره به اینکه بیمه شدگان تنها با ارائه کد ملی خود از خدمات این بیمه برخوردار می شوند اظهار داشت : بیمه شدگان می توانند با ارسال پیامک به سامانه#۶۶*۱۶* از وضعیت اعتبار بیمه خود اطلاع حاصل کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi