شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۵۶ هزار تست کرونا در گچساران انجام شد

گچساران- کرونا نیوز- سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۵۶ هزار و ۵۸مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65412
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

بیش از ۵۶ هزار تست کرونا در گچساران انجام شد

محمد صادق رضایی روز سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در گچساران افزود: تاکنون بیش از ۱۷هزارو ۱۰  نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند. 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳۰نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند.

رضایی  اظهار داشت: ۲۲۲ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بیش از  ۱.۳درصد است.

وی ابراز کرد: هم اکنون گچساران در وضعیت نارنجی قرار دارد و ۱۸ مورد بیمار مشکوک به کرونا در حال حاضر در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.  

رضایی افزود: تاکنون ۱۶ هزارو ۵۵۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان بهبود یافتند.

وی گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا مردم باید حساسیت های لازم را مورد توجه قراردهند چراقدرت سرایت این بیماری با ویروس های قبلی بیشتر است.

رضایی بیان کرد: پیک ششم کرونا در برخی از شهرها ی کشور آغاز شده و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه واکسینه دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است افزود: بیش از۱۰ هزارو ۸۷۱ دانش آموز در این گروه سنی باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

رضایی اظهار داشت: دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که از تزریق ذر دوم واکسن کرونا آنها ۶ ماه گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار گچساران در این نشست گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۹  دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در استان ضروری است
دنبال کنید

علیرضا اتابک افزود:  از این میزان  ۷۸ هزار و ۸۳۲ نفر در دز اول و ۵۲هزارو ۲۳۷ نفر در دز دوم واکسن کرونا  را در شهرستان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم بر این باور هستند که افرادی که واکسن کرونا زده اند به بیماری کرونا مبتلا نخواهند شد در حالی که بر خلاف واقع است.

اتابک اظهار داشت: پیک های کرونایی گچساران پس از آغاز پیک های خوزستان و بوشهر آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمع در گچساران ممنوع بوده  گفت: مراکز پرتردد این شهرستان از جمله تالارها و بازار رعایت پروتکل های بهداشتی را سرلوحه خود قرار داده تا دچار پیک جدید کرونا نشویم.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi