پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

موافقت نامه احداث پایانه صادراتی گچساران صادر شد

گچساران – کرونا نیوز – معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان توسعه تجارت ایران موافقت نامه احداث پایانه صادراتی شهرستان گچساران را صادر کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65197
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

موافقت نامه احداث پایانه صادراتی گچساران صادر شد

امیر تیمور موسویان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت:طرح پیشنهادی پایانه صادراتی گچساران که از سوی یک سرمایه گذار در کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده بود پیش از این مجوز دریافت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه طرح پایانه صادراتی گچساران ۴۰ هکتار زمین برای احداث نیاز دارد اظهار داشت:این طرح هم اکنون در مرحله امکان سنجی تامین زمین مورد نیاز است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:گمرک،بارانداز پایانه،بانک،ساختمان اداری و انبارهای مکانیزه از جمله زیرساخت هایی است که در این طرح پیش بینی شده است.

موسویان ابراز داشت: براساس طرح توجیهی پایانه صادراتی گچساران قرار است در زمان چهار سال احداث شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه گچساران در محل اتصال استان های فارس، خوزستان، بوشهر و در نزدیکی بنادر جنوب کشور قرار دارد ظرفیت های لازم برای ایجاد پایانه صادراتی را دارد.

وی تاکید کرد: در صورت ایجاد چنین زیرساختی امکان راه اندازی طرح های صنایع تبدیلی و نگهداری تولیدات کشاورزی به ویژه مرکبات و سیب در استان فراهم خواهد شد.

موسویان عنوان کرد: بازار یابی ، صادرات،اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای راه اندازی پایانه صادراتی در گچساران است.

وی با اشاره به تصویب  طرح منطقه ویزه اقتصادی گچساران در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایجاد پایانه صادراتی یکی از زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان نیز محسوب می شود.

افزون بر ۳۲ هزار دوز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد
دنبال کنید

موسویان اضافه کرد: براساس قانون در مناطق ویژه اقتصادی مشوق های خوبی برای جذب سرمایه گذاران پیش بینی شده است که می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک کند.

بر اساس گزارش اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد که چند روز رسانه ای شد نرخ بیکاری در  گچساران ۱۶ درصد است.

آمار رسمی نشان می دهد این شهرستان۳۴ هزار و ۲۲۵ نفر شاغل و ۶ هزار و ۵۲۹ نفر شهروند جویای کار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi