سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس: روند اجرایی تامین آب بهمئی از سد کوثر شتاب می‌گیرد

یاسوج – کرونا نیوز – نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری مسئولان کشور روند اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان بهمیی از سد کوثر شتاب ویژه خواهد گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64967
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

نماینده مجلس: روند اجرایی تامین آب بهمئی از سد کوثر شتاب می‌گیرد

حجت الاسلام سید محمد موحد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار کرونا نیوز اظهارداشت: با توجه به روند اجرایی کند این طرح  باید دلایل بهره برداری نشدن و عدم تکمیل مورد بررسی قرار گیرد و برنامه ریزی لازم برای رفع موانع انجام شود.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۷ درصد دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود آب شرب شهری و روستایی و بخشی از آب صنعتی این شهرستان را برطرف می‌ شود.

موحد کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی طرح آبرسانی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۲۰ کیلومتر از خط ۳۲ کیلومتری این طرح اجرا شده است.

وی بدون اشاره به مبلغ هزینه شده اضافه کرد: به گفته مسئولان ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری و خرید لوله و لوله گذاری طرح مورد نیاز است.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین می شود.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از سد کوثر با مسیر انتقال ۵۲ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸/۵ میلیون متر مکعب آب، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره، از سال ۹۰ در بهمئی آغاز شد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi