جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بیکاری در گچساران ۱۶ درصد است

گچساران- کرونا نیوز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،نرخ بیکاری در شهرستان گچساران ۱۶ درصد بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64927
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

نرخ بیکاری در گچساران ۱۶ درصد است

آیت ارمغانی  روز چهار شنبه در نشست کارگروه اشتغال گچساران افزود:  با بیان اینکه  نرخ بیکاری در روستاهای گچساران زیر متوسط استان و کشور است، گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۷۶۴ نفراز جمعیت بالای ۱۰ سال این شهرستان فعال هستند که از این میزان ۳۴ هزار و ۲۲۵ نفر شاغل بوده و ۶ هزار و ۵۲۹ نفر با بیکاری مواجه هستند.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۸ درصد و در روستاها ۱۰.۱۳ درصد است.

وی بیان کرد: ۱۷ درصد از جمعیت این استان در شهرستان گچساران ساکن هستند که ۷۸ درصد از این میزان در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در سال ۱۳۶۵ نرخ رشد روستا نشینی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بود که این میزان هم اکنون ۲۱ درصد کاهش یافته است و برای رفع این مشکل و جلوگیری از مهاجرت روستاها به شهرها باید راهکاری اندیشیده شود.

ارمغانی افزود: شهرستان گچساران ظرفیت توسعه در زمینه طرح های دامداری را دارد و ۳۰ واحد دامداری صنعتی در گچساران  وجود دارد که ۱۵ واحد آن یه دلایل مختلف تعطیل است.

وی ادامه داد: همچنین از ۳۴ طرح مرغداری این شهرستان نیز ۲۰ واحد آن غیر فعال است و راه اندازی مجدد طرح های غیر فعال حوزه کشاورزی این شهرستان در اقتصاد این منطقه نقش مهمی دارد.

ارمغانی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۲۰ واحد صنفی در گچساران وجود دارد که بیش از  ۶ هزار و ۶۲۹ نفر در آنها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه گچساران دارای  جاذبه های فرهنگی و تاریخی متعددی می باشد گفت: این شهرستان با وجود  ۲۷ جاذبه گردشگری تنها یک مرکز خدمات و رفاهی دارد.

عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در بین‌الحرمین برگزار شد+عکس و فیلم
دنبال کنید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه به کار گیری نیروهای غیر بومی در پتروشیمی گچساران جلسات متعددی برگزار شد و طبق آمارهای ارائه شده از سوی این شرکت تنها ۳۰ درصد از نیروهای این شرکت غیر بومی هستند.

ارمغانی  ادامه داد: نبود مهارت های لازم در افراد بومی تنها دلیل جذب نیروهای غیر بومی در این شرکت ها است.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در استان بازار محور نیست ، گفت: این شرکت بزودی در زمینه جذب نیرو به افراد دارای مهارت های تخصصی تر نیاز دارد  که می طلبد فنی و حرفه ای در زمینه آموزش این مهارتها تلاش کند در غیر این صورت نیروهای غیر بومی بیشتری در این شرکت جذب خواهد شد.

ارمغانی افزود: در راستای نیازسنجی های این شرکت،  کارگروه مهارت تشکیل شده و تا پایان ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای پتروشیمی گچساران تعدیل خواهند شد.

فرماندار گچساران گفت: در زمینه ایجاد اشتغال باید برنامه اصولی انجام شود و دستگاه های اجرایی با توجه به ظرفیت اداری خود می توانند در ایجاد اشتغالزایی نقش داشته باشند.

علیرضا اتابک ابراز کرد: آشنا نبودن مردم با کار ،تولید ،رونق و دستگاه های اجرایی در زمینه خدمات و تسهیلات  یکی از مهمترین مشکلات اشتغال در استان بوده و نرخ بیکاری شهرستان گچساران از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر است .

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi