پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۲۹ ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۲۲۹ دستگاه استخراج رمز ارز ( ماینر ) در مناطق مختلف این استان خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64921
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

کرونا :

۲۲۹ ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد

به گزارش کرونا نیوز ، جمال معتمدی زاده روز چهارشنبه در جمع رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با تلاش همکاران لوازم اندازه گیری شرکت، در سالجاری توانسته ایم ۲۲۹ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر ) در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و نسبت به کشف و ضبط آنها اقدام کنیم.

وی افزود: شهرستان بویراحمد بیشترین کشفیات غیرمجاز رمز ارز را بخود اختصاص داده است.

معتمدی زاده تصریح کرد: توان مصرفی تمامی دستگاه های کشف شده استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از نیم مگاوات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: انرژی مصرفی این دستگاه ها که بصورت غیرمجاز مصرف شده بیش از یک هزار مگاوات بوده و میزان خسارات ریالی ناشی از استفاده غیرمجاز رمز ارزهای کشف شده بیش از یک میلیاردتومان بوده است.

معتمدی زاده تاکیدکرد: دستگاه‌های استخراج رمزارز، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و باعث برخی از خاموشی‌های ناخواسته در شبکه می‌شود. 

وی گفت: کاهش خاموشی‌ها، بهبود ولتاژ شبکه، کاهش خسارت لوازم الکتریکی مشترکان و شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز از مزایای جمع‌آوری ماینرها است.

وی ادامه داد: امروزه متداول شده که دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده که نه تنها کارایی ندارند و استفاده‌کنندگان از آن سودی حاصل نمی‌کنند بلکه مصرف برق بالایی دارد و به زودی نیز از رده خارج می‌شوند ضمن اینکه برای همسایگان نیز خسارت به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما در صورت شناسایی ماینرهای غیرمجاز به قیمت صادراتی هزینه برق را از آنها دریافت می‌کنیم و مشمول جریمه استفاده غیرمجاز از شبکه برق نیز خواهند شد و بعد از معرفی به دادگاه، جرایم اخذ و هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بیان خدمات دولتها دفاع از نظام است
دنبال کنید

معتمدی زاده از مردم خواست برای تولید رمزارز از مشاوران استفاده کنند و به صورت قانونی و بعد از اخذ مجوز از وزارت صمت اقدام به تولید کنند. خرده‌ماینرها نیز در سایت‌های مربوطه ثبت‌نام کنند و در غیر این صورت با مجازات سنگین مواجه خواهند شد.

از سال گذشته تاکنون ۵۲۰ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi